۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
خزان رمز ارزها در چین| معامله های بیت کوین در محدوده ۴۲ هزار دلاری
چینی ها با رمزارزهای متصل به یوان تجارت می کنند

خزان رمز ارزها در چین| معامله های بیت کوین در محدوده ۴۲ هزار دلاری

پس از اینکه چین مصوب کرد که مناطق آزاد تجاری اجازه استفاده از استیبل کوین‌های متصل به یوان برای تجارت خارجی دارند معاملات رمز ارزهای خارجی را در چین ممنوع کرد موضوعی که افت قیمت رمزارزها را رقم زد

به گزارش خبرنگاربازار، در ماه های گذشته همواره دولت چین سیاست های سختگیرانه ای برای معاملات رمزارزها وضع کرده و همواره دولت این کشور تاکید کرده که سیاست بلندمدت این کشور استفاده از بازار داخلی و بهره گیر از ارزهای ملی است، حالا با توجه به اینکه  استیبل کوین‌های متصل به یوان قرار است راه اندازی شود به نظر می رسد بازار سایر ارزهای دیجیتالی در این کشور محدود خواهد شد. روز گذشته بانک مرکزی چین تمامی تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال را در کشورش ممنوع کرده و براساس این خبر معامله بیت کوین، اتریوم، تتر و سایر کوین‌های اصلی در بازار این کشور ممنوع شده است. این خبر به معنای این است که عملا تمامی فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در این کشور غیرقانونی محسوب شده هرچند چین هنوز مالکیت ارزهای دیجیتال را ممنوع نکرده است.  

در همین بین کریس بنبوری، مدیر بخش عملیات جهانی بلاکچین کانفلاکس به کوین تلگراف اعلام کرده است که این شرکت فناوری به دنبال راه‌اندازی یک استیبل کوین بین‌المللی با پشتوانه یوان دیجیتال چین است.

در ماه جولای دولت چین  به مناطق آزاد تجاری اجازه داده تا از استیبل کوین‌های متصل به یوان برای تجارت خارجی استفاده کنند و این پروژه قرار است در منطقه ویژه لین گانگ اجرا شود. بنبوری می‌گوید این استیبل کوین برخلاف تتر و یو اس دی کوین، یک استیبل کوین خصوصی نخواهد بود، چرا که به طور کامل غیرمتمرکز است. گفتنی است که این استیبل کوین زیر نظر دولت چین نخواهد بود و تنها برای استفاده در تجارت بین‌المللی کاربرد خواهد داشت و این این طریق چین می تواند به بازار کشورهای که آمریکا آن را برای کالاها یا بازرگانان چینی محدود کرده است دست پیدا کند.

درپی انتشار این خبر بهای بیت کوین ابتدا با افت مواجه شده و تاحوالی ۴۱,۰۰۰ دلار معامله می‌شد اما بعد از چند ساعت دوباره به ۴۲ هزار دلار رسید، زیرا چشم انداز این است که رمز ارزها با قوانین جدید در این کشور به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha