عضویت در سازمان شانگهای، جایگاه ژئواکونومیک ایران را ارتقا می‌دهد
رئیس اتاق ارومیه:

عضویت در سازمان شانگهای، جایگاه ژئواکونومیک ایران را ارتقا می‌دهد

رئیس اتاق ارومیه معتقد است: عضویت در سازمان همکاری شانگهای، راه را برای پیوستن ایران به توافقنامه‌های منطقه‌ای فراهم کرده و این مسئله جایگاه ژئواکونومیک ایران را ارتقا خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ارومیه با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دولت سیزدهم با بهره‌گیری حداکثری از اصول دیپلماسی نوین اقتصادی امکان توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه داخلی و به‌ویژه خارجی را فراهم کند و ورود ایران به بازارهای جهانی و دستیابی به فناوری‌های پیشرفته برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم‌انداز توسعه را محقق سازد؛ چراکه در توسعه و پیشرفت اقتصادی توجه به رویکرد درون‌زایی و برون‌گرایی به‌عنوان دو مؤلفه اقتصاد مقاومتی، تعامل با عرصه اقتصاد بین‌الملل را ضروری و اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

حسن انتظار در پنجاه و دومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت عضویت کشور در پیمان‌های اقتصادی جهانی گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای فرصت و زمینه بهره‌مندی از قابلیت‌ها و مزیت‌های توافقنامه‌های منطقه‌ای فراهم کرده و تسهیلگر عضویت ایران در دیگر سازمان‌های منطقه‌ای خواهد بود که از نگاه اقتصاد سیاسی دارای منافعی است که ارتقای جایگاه ژئواکونومیک ایران را محقق خواهد کرد.

در ادامه جلسه استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تولید سیب‌درختی در استان در مقایسه با سال قبل و لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش صادرات آن گفت: تعرفه‌های واردات سیب در برخی کشورهای هدف ازجمله هندوستان بالاست و می‌طلبد از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک نسبت به کاهش تعرفه‌های واردات سیب در این کشورها اقدام گردد تا روند صادرات سیب شتاب و ارزآوری بیشتری به خود بگیرد.

شهریاری به خرید تضمینی سیب صنعتی اشاره کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود تا نسبت به اعلام قیمت تضمینی این محصول توسط سازمان تعاون روستایی هر چه سریع‌تر اقدام شود و امیدواریم هر چه زودتر این موضوع اجرا شود.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی باید با افزایش ایستگاه‌های خرید، محصول سیب صنعتی را به‌صورت مستقیم از باغداران خریداری کند تا سود اصلی به دست آنان برسد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به رتبه خوب استان در شاخص بهبود محیط کسب‌وکار تصریح کرد: باید موانع و مواردی که توسط فعالان اقتصادی عنوان شده احصا و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

شهریاری با اشاره به گزارش اتاق ارومیه در خصوص عدم اجرای کامل تعهدات بیمه‌ای توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید با اجرای کامل تعهدات خود و پرداخت درست خسارت‌ها کشاورزان را به بیمه نمودن محصولات خود ترغیب کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha