۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
 کیفیت ۱۰۰ درصدی لوازم‌ خانگی ایرانی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران عنوان کرد

کیفیت ۱۰۰ درصدی لوازم‌ خانگی ایرانی

پازوکی، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران، کیفیت لوازم‌خانگی در یک سال گذشته را صددرصد عنوان و درعین‌حال تاکید کرد که تولید نباید به حال خود رها شود.

به گزارش بازار، اکبر پازوکی در خصوص اعطای وام‌های ۳۰ میلیونی برای خرید لوازم‌خانگی اظهار کرد: قرار است در اتحادیه با مسئولان بانک جلسه بگذاریم و مشخص شود که این ۴درصد از کجا آمده است.

وی افزود: بانکی که بهره ۱۸درصدی به پول می‌دهد، چگونه می‌خواهد با ۴درصد وام بدهد؟

قانون همواره برای کف جامعه نوشته می‌شود و ابر بدهکاران بانکی به‌راحتی زندگی می‌کنند و قانون متعلق به کسبه است که باید زیر بار قوانین مالیاتی و بهره باکی و... بروند.

پازوکی با ابراز تأسف نسبت به اینکه بهره ۴ درصد چرا در بخش تولید صرف نمی‌شود، افزود: این بهره نباید در کالای مصرفی صرف شود.

وی درعین‌حال یادآور شد که قدرت خرید مردم طی ۴ سال گذشته افزوده نشده است و نرخ بیکاری رو به فزونی گذاشته است.

به گفته پازوکی افزایش قیمت لوازم‌خانگی با حقوق مردم همخوانی ندارد و لذا باید برنامه‌ای خاص برای تولید لوازم‌خانگی داشته باشیم تا بهره‌وری این صنف افزایش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران به رادیو گفت‌وگو گفت: با افزایش قیمت کارخانه‌ها، بهره ۴درصد را در نظر گرفتیم اما با کمبود کالا در بازار انحصار پدیدآمده است.

انحصار بدین معنا نیست که در کشور باز شده و واردات بی‌رویه اتفاق افتد. در این میان باید ۱۰ سال به تولیدکننده زمان داد ولی استراتژی هم برای او مشخص کرد.

وی معتقد است تولید نباید یله و رها باشد و برای خدمات پس از فروش و کیفیت کالا باید از تولیدکننده تعهد گرفت. بااین‌وجود، کیفیت لوازم‌خانگی در سال گذشته به صددرصد رسیده است و نباید این مسئله را کتمان کرد.

پازوکی افزود: قبلاً شکایات مردمی بسیار بود ولی امروزه یک یا دو بار در سال اتفاق می‌افتد که به این مسئله بازمی‌گردد که تولید به‌واقع کارکرده است و باید دست او را بوسید. از طرفی نباید او را به امان خدا رها کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: اگر تولیدکننده بی‌رقیب باشد، هر چه می‌خواهد می‌کند و امروز چنین وضعیتی را شاهد هستیم.

پازوکی انحصار در فروش کالا را اشتباه خواند و تاکید کرد: انجمن‌های موازی متأسفانه ایجاد می‌شوند ولی باید میان شرکت‌های دانش‌بنیان و بازار آشتی دهند.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha