۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
عملیاتی کردن پروژه راه آهن ایلام مهمترین خواسته مردم است
نماینده مردم ایلام در مجلس:

عملیاتی کردن پروژه راه آهن ایلام مهمترین خواسته مردم است

ایلام-بسطامی،نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه زیرساخت های استان نیازمند توسعه است، گفت: عملیاتی کردن پروژه راه آهن، بزرگترین و مهمترین خواسته مردم ایلام است.

علی اکبر بسطامی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام با وجود منابع و مواهب خدادادی بیشمار در استان، جزو استان های کمتر توسعه کشور محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های بزرگ در استان ایلام به سرانجام نمی رسد، گفت: راه آهن و خط ریلی در استانی که به استناد اسناد بالادستی از ضروریات استان‌های نفت و گاز خیز است، به آرزویی دست نیافتنی برای ایلامیان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: استقرار کامل دفتر نفت و گاز در استان ایلام مطالبه‌ چندین ساله و به حق مردم استان است و مدیریت بر منابع عظیم نفت و گاز حق طبیعی مردم استان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به عمق محرومیت بعضی از مناطق استان ایلام مثل شهرستان هلیلان اظهار داشت: ضریب مظلومیت شهرستان هلیلان بالاترین ضریب در کشور است و در کمتر نقطه ای از کشور این حجم از محرومیت مشاهده می‌شود.

بسطامی افزود: تخصیص اعتبارات کافی به پتروشیمی هلیلان می‌تواند زمینه ساز کاهش محرومیت این شهرستان شود.

وی به اهمیت اشتغالزایی بازارچه های مرزی پرداخت و همچنین خواستار فعال شدن بازارچه های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی شد و گفت: منطقه آزاد مهران که بعد از سالها با هفت هزار هکتار تصویب شده است، انتظار داریم در مسیر درست هرچه زودتر وارد فاز بهره برداری شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha