۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
تلفات انرژی در مازندران بالا است| ضرورت حرکت به سمت ساختمان سبز
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تلفات انرژی در مازندران بالا است| ضرورت حرکت به سمت ساختمان سبز

ساری- کیایی، مدرس دانشگاه و فعال در صنعت ساختمان مازندران با تاکید براینکه باید به سمت ساختمان سبز در استان حرکت کنیم زیرا تلفات انرژی بالاست، گفت: تلفات انرژی در این ساختمان حداقلی است.

محمد کیایی در گفتگو با خبرنگار بازار، اولویت بندی نیاز کارفرما با رعایت استاندارد را در صنعت ساختمان امری مهم برشمرد و گفت: ساختمان باید مطابق استاندارد مقررات ملی ساختمان احداث شود.

وی با عنوان اینکه در فرایند طراحی ساختمان باید به مسائلی نظیر شناخت منطقه، پلاک های ساختمانی، دسترسی ها، جهت گیری مناسب ساختمان مورد توجه قرار گیرد، کاهش مصرف سرمایشی و گرمایشی را مسئله بسیار مهم ذکر کرد.

وی با تاکید براینکه ساختمان فقط یک چهار دیواری نیست بلکه باید کارآمد و زیبا باشد، گفت: تامین و تضمین سلامت روحی و جسمی انسان در ساختمان مسئله مهم است و در ساختمان سازی تلفات انرژی در آن کم باشد.

کیایی یادآور شد: باید به سمت ساختمان سبز  حرکت کنیم زیرا جریان تهویه طبیعی برای دسترسی به هوای تازه ایجاد می کند و سبب تصفیه فاضلاب می شود.

وی گفت: محوطه سازی در ساختمان سبز نیز به گونه ای انجام می شود که با پستی وبلندی ایجاد شده جلوی بادهای سرد و زمستانی را خواهد گرفت.

این فعال صنعت ساختمان یادآور شد: همچنین ساختمان باید به گونه ای ساخته شود که نیاز آن به سوخت فسیلی به حداقل رسد و منبعی برای ایجاد سازه های دیگر شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha