۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
۲۰ هزار هکتار از مزارع قزوین به کشت حبوبات اختصاص می‌یابد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین:

۲۰ هزار هکتار از مزارع قزوین به کشت حبوبات اختصاص می‌یابد

قزوین- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:۲۰ هزار هکتار از مزارع استان براساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جدید(۱۴۰۰-۱۴۰۱) به کشت حبوبات اختصاص می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، تورج بنیادی اظهار داشت: این میزان پنج هزار هکتار به کشت نخود و ۱۵ هزار هکتار نیز به کشت عدس اختصاص می یابد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد کشت حبوبات در استان قزوین در اراضی دیم انجام می شود.

وی اظهار داشت: برنامه ابلاغی کشت حبوبات در سال زراعی جدید نسبت به سال زراعی گذشته تفاوت خاصی نداشته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به نقش ویژه بارندگی ها در پیاده سازی اهداف کشت دیم و برنامه های ابلاغ شده در این خصوص، یادآور شد: سال گذشته از ۲۰ هزار هکتار برنامه ابلاغی اعلام شده برای حبوبات شاهد کشت ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار بودیم و به دلیل کاهش بارندگی ها برنامه یاد شده به طور کامل محقق نشد.

وی همچنین گفت: برنامه ما با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش های بهاره است تا کشت های بهاره را به سمت کشت های پاییزه و انتظاری سوق دهیم.

بنیادی افزود: برنامه داریم تا به ترتیب هزار و ۲۰۰ هکتار و سه هزار و ۹۰۰ هکتار از کشت پیش بینی شده نخود و عدس طی سال زراعی جاری در مزارع استان قزوین به کشت های پاییزه و انتظاری اختصاص یابد.

وی یادآور شد: در صورت تحقق برنامه های کشت حبوبات در استان قزوین حدود سه هزار و ۱۶۰ تن نخود و ۹ هزار تن عدس در استان قزوین تولید می شود.

بنیادی افزود: بخش کوچکی از کشت حبوبات در استان قزوین نیز به شکل آبی انجام می شود که شامل حدود ۲۰۰ هکتار لوبیا چیتی و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هکتار لوبیا قرمز می شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha