۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
بازار رمز ارز باز هم صعودی شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

بازار رمز ارز باز هم صعودی شد

امروز جمعه دوم مهرماه قیمت بیت کوین و اتریوم رشد کرد ولی تلاش مقامات قانون گذار امریکایی برای قانون گذاری همچنان ادامه دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز جمعه دوم مهر ارزش بیت کوین در بازار جهانی رشد کرد. در این روز قیمت هر بیت کوین به ۴۴ هزار و ۵۶۲ دلار رسید که ۲ درصد بیش از روز قبل از آن بود و هر اتریوم با قیمت ۳۱۰۰ دلار مبادله شد که رشدی حدود ۱.۳ درصدی را تجربه کرده است.

آمارها نشان می دهد در این روز ارزش هر XRP برابر با ۹۸ سنت بود و هر دوج کوین با قیمت ۲۲سنت مبادله شد. پیش بینی می شود تا انتهای ماه جاری میلادی بازهم قیمت بیت کوین به مرز ۴۶ هزار دلار باز گردد و سرمایه گذاری در این بازاررشد کند.

اما برخی از تحلیل گران به این مساله با دیده تردید می نگرند و معتقدند اوضاع  اقتصادی در این بازار چندان قابل اعتماد نیست و می توان انتظار داشت که شرایط  تحت تاثیر شوک های ناشی از همه گیری و تصمیم های سنا و کنگره مبنی بر نظارت بر بازار تغییر کند.

همچنان تلاش مقامات امریکایی برای قانون گذاری در بازار رمز ارزها مساله مهمی است که مورد توجه رسانه ها و فعالان این صنعت است. مساله ای که می تواند نبض بازار را تحت تاثیر قرار دهد و سمت و سوی قیمتها و میزان سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار دهد.

از طرف دیگر سی ان بی سی رسما اعلام کرد شرکت کوین بیس که بزرگترین شرکت فعال در حوزه مبادلات رمز ارزها در امریکا است با دولت برای تدوین قانون نظارت بر عملکرد بازار رمز ارزها و سیستم مالیاتی در این بازار همکاری می کند.

طبق این خبر قرار است طرح اولیه توسط این شرکت تا انتهای امسال در اختیار کنگره قرار بگیرد تا بررسی های تکمیلی در مورد آن انجام شود. سی ان ان بر این باور است که همکاری کوین بیس با دولت امریکا می تواند بستر را برای افزایش نظارت بر این صنعت فراهم کند زیرا شرکتی برای همکاری انتخاب شده است که بالاترین سهم را در بازار امریکا دارد.

از طرف دیگر  برخی از تحلیل گران این وضعیت را به فال نیک گرفته اند و معتقدند این همکاری نشان از تعامل فعالان بازار رمز ارز و دولت دارد و بدون شک قانونی تدوین نمی شود که بازار آسیب وارد کند.

این گروه به افزایش سهم رمز ارزها در اقتصاد دنیا نیز توجه کرده اند و بر این باورند افزایش سهم رمز ارزها در اقتصاد دنیا به معنای کاهش سهم دلار است. سوال اصلی این جاست که آیا دولت امریکا هزینه ناشی از کاهش سهم دلار در اقتصاد را خواهد پذیرفت یا اینکه از ابزارهایی که در اختیار دارد برای محدود کردن دامنه فعالیت بازار رمز ارزها و ممانعت از قدرت گیری ان استفاده می کند؟

 به هر حال باید در نظر داشت که این روزها به عنوان روزهایی که فضای مالی در اقتصاد دنیا در حال تغییر است از اهمیت بالایی برخوردار است. روزهایی که می تواند باعث ظهور ابزارهای مالی تازه ای در اقتصاد دنیا باشد.

 خبر رشد ارزش بیت کوین در شرایطی منتشر شد که رییس فدرال رزرو امریکا هم از تصمیم تیم اقتصادی دولت برای کاهش تدریجی تزریق به اقتصاد خبر داد. او تاکید کرد از ماه بعد تزریق به کاهش کاهش خواهد یافت و از ابتدای سال ۲۰۲۲ روند افزایش نرخ بهره بانکی در امریکا به تدریج شروع می شود.  

انتشار این خبر باعث شد تا رسانه ها در مورد تاثیر این سیاست روی بازارها گمانه زنی هایی را انجام دهند. سوال مهم این است که آیا با افزایش نرخ بهره بانکی و کاهش تزریق به اقتصاد می توان به تداوم روند رشد اقتصادی اطمینان داشت.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha