۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
آغاز همکاری شیلات و بنیاد برکت برای کارآفرینی در خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان خبر داد

آغاز همکاری شیلات و بنیاد برکت برای کارآفرینی در خوزستان

اهواز- ابوعلی، مدیرکل شیلات خوزستان از آغاز همکاری شیلات و بنیاد برکت برای کارآفرینی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح اله ابوعلی ظهر پنجشنبه در جلسه با بنیاد برکت که با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی در سالن جلسات اداره کل شیلات خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امروز شیلات و آبزیان یکی از ظرفیت های مهم در بحث تامین امنیت غذایی پایدار و اشتغالزایی در کشور به شمار می رود.

وی افزود: طرح‌های زود بازده شیلاتی فرصتی است که با اعمال مدیریت و برنامه‌ریزی اصولی ضمن فراهم ساختن زمینه‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم علاوه بر توسعه شیلات استان در شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای و ملی نقش ارزشمندی ایفا می‌کند.

مدیر کل شیلات خوزستان اظهار کرد: رشد و توسعه آبزی پروری در خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خوب، شرایط اقلیمی و محدودیت‌ها در تامین آب شیرین در این استان، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دردست اجرا است.

ابوعلی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس روش جدیدی است که در سال‌های اخیر رونق پیدا کرده است و امسال برای نخستین بار این طرح در سد مارون و در منطقه هندیجان (در دریا) عملیاتی خواهد شد و طرح‌های مشابه‌ای نیز در دست مطالعه و پیگیری است.

وی تاکید کرد: پرورش ماهی یک کسب و کار مطمئن است و با حداقل سرمایه‌گذاری و بهره گیری از دانش و مهارت فنی می‌توان مشاغل خرد و خانگی متنوع و زیادی در شهرستان‌ها و روستاهای کم برخوردار استان فراهم کرد.

مدیر کل شیلات خوزستان اضافه کرد: اداره کل شیلات خوزستان در حال حاضر با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد سفیران مجرب و فنی را به منظور شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان معرفی می‌کند.  

ابوعلی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار در خوزستان مقررات‌زدایی و موانع جذب سرمایه‌گذار برطرف شود گفت: برای جذب سرمایه‌گذاران باید فضای کسب و کار را در درون استان بهبود ببخشیم و بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در اقتصاد و صنعت شیلات استان با تسهیل در روابط برای جذب سرمایه‌گذار و رونق تبادلات کالایی برطرف می‌شود.

حمایت ویژه از اشتغال و کارآفرینی
علی دزفولی، نماینده بنیاد برکت نیز در این جلسه اظهار کرد: توسعه و پیشرفت همه ‌جانبه و پایدار استان خوزستان به ویژه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش رضایت‌مندی و امید به زندگی در مردم و کاهش مهاجرت از روستاها و شهرستان‌های کم برخوردار از جمله اهداف عمده بنیاد برکت محسوب می‌شود.

وی به حمایت ویژه از اشتغال و کارآفرینی از طریق اعطای تسهیلات در منطقه اشاره کرد و خواستار تسهیل صدور مجوزهای تامین آب از سوی سازمان آب و برق در برخی از شهرستان‌ها شد.

لازم به ذکر است، در این جلسه کارشناسان حوزه‌های تخصصی شیلات و همچنین مجریان طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور استان در بنیاد برکت هر یک دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای همکاری و تشریک مساعی بیشتر به منظور رفع موانع و ایجاد اشتغال پایدار و بومی ارائه کردند و مقرر شد طی هفته آینده جلسات مشترک با مدیران اجرایی در شهرستان‌ها ادامه داشته باشد و طرح های عملیاتی مورد نظر بررسی و برنامه ریزی‌های اجرایی لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha