۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
تاثیر زمزمه‌های افزایش نرخ سود بانکی در ریزش بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

تاثیر زمزمه‌های افزایش نرخ سود بانکی در ریزش بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی باعث افزایش عرضه‌ها و کاهش قیمت سهام در بازار سرمایه شده است.

به گزارش بازار، سید سبحان سیدزاده افزود: با اتمام اصلاح شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزارواحدی، شاهد روند جدیدی در بازار بودیم بطوریکه بسیاری از حقوقی‌ها اقدام به خرید کردند و با بالا رفتن ارزش معاملات، شاهد ورود پول حقیقی بودیم و این روند تا محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از نمادها از محدوده ارزندگی خارج شد و احساس اصلاح در بازار به وجود آمد البته این اصلاح طبیعی بود و بازار استراحت کرد.

سید زاده بیان کرد: برخی از حقوقی‌های نهادی، مانند صندوق تثبیت و صندوق درآمد ثابت، مبادرت به فروش اوراق کردند و همین موضوع باعث شد تا حقیقی‌ها هم اقدام به فروش کنند.
 
وی ادامه داد: از دلایل ریزش شاخص کل بورس، می‌توان به عوامل خارجی که اصلاح را عمیق‌تر کرده نیز اشاره کرد از جمله زمزمه‌های افزایش نرخ بهره بانکی در بازار با توجه به مخالفت وزارت اقتصاد باعث خروج نقدینگی از بازار و باعث اصلاح بیشتر بازارسرمایه شد.
 
کارشناس بازار سرمایه گفت: تغییر در سیاست‌های پولی بین بانک‌های مرکزی کشورهای اروپایی و امریکایی، نرخ کامودیتی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و بازار از این جهت دچار ابهام شده است.
 
کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: نرخ گذاری دستوری، بعضی صنایع خاص را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا با مشخص شدن شرایط و رفع ابهامات و همچنین رسیدن شاخص در محدوده‌ی یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی، ما دوباره شاهد بهتر شدن وضعیت و رشد نمادها باشیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha