۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
پیمایش خودروهای ب‌ام‌و محدود می‌شود
شارژ سریع باواریایی‌ها

پیمایش خودروهای ب‌ام‌و محدود می‌شود

گروه خودروسازی ب‌ام‌و در تلاش است که پیمایش خودروهای الکتریکی را با یک بار شارژ به مسافت ۶۰۰ کیلومتری محدود کند.

بازار؛ گروه خودرو: مشتریان خودروهای الکتریکی فقط به دنبال محصولاتی هستند که بتوانند با یک بار شارژ پیمایش مناسبی داشته و عملکرد آن بهینه باشد. این مساله در شرایطی که هنوز ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی چندان توسعه نیافته، بسیار مهم است. همین موضوع سبب شده که خودروسازان تولید کننده محصولات الکتریکی پیمایش را با یک بار شارژ بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت قرار دهند. این مقدار از پیمایش به عنوان استاندارد جهانی WLTP شناخته می‌شود.

به تازگی دیوید فروفینو سرپرست پروژه ب‌ام‌و سری ۴ اعلام کرد: افزایش پیمایش خودروهای ب ام و با یک بار شارژ در دستور کار قرار ندارد.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد: حداکثر برد به قطعه‌ای ارتباط دارد که شارژ و مصرف جریان الکتریکی را کنترل می‌کند. هرچند که شایعاتی در خصوص افزایش پیمایش هزار کیلومتری شنیده می‌شد، اما هدف اصلی ب‌ام‌و محدود کردن پیمایش ۶۰۰ کیلومتری با یک بارشارژ است.

نکته قابل توجه در محصولات ب ام و در اینجاست که سیستم خنک‌کاری بسیاری قوی دارند و این مساله سبب می‌شود که مقدار عملکرد بهینه خودرو افزایش یابد. گروه خودروسازی ب ام و درحال حاضر به دنبال توسعه و سرمایه‌گذاری ایستگاه‌های شارژ برای تسهیل در افزایش حرکت خودروهای الکتریکی در سراسر اروپا است. این مساله سبب می‌شود راحتی سفر برای سرنشینان افزایش یابد.

فروفینو بیان کرد که در زمینه توسعه فناوری باتری این خودرو ساز آلمانی پیشرفت قابل توجهی کرده است. این پیشرفت در زمینه تسریع شارژ باتری و شبکه برق خودرو همگام با کمبود تراشه‌ها ایجاد شده است. پروژه توسعه فناوری با همکاری چند شرکت از ایتالیا و نروژ صورت گرفته است.

این مدیر خودروسازی در پایان صحبت‌هایش به شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصدی i۴ در مدت ۳۱ دقیقه اشاره کرد، این مقدار شارژ می‌تواند دیوار رقابت با تسلا و سایر خودروسازان را درهم بشکند. تاکنون ب ام و پیشتاز توسعه فناوری شارژ در خودروهای اروپایی است. هرچند باید منتظر بود و دید که i۴ در زمان ورود به بازار چگونه عملکردی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha