۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
بنادر مازندران سهم ۳ درصدی از صادرات و واردات دارند
دکترای اقتصاد حمل و نقل در مازندران:

بنادر مازندران سهم ۳ درصدی از صادرات و واردات دارند

ساری- نگهبان، عضو هیئت علمی دانشگاه و دکترای اقتصاد مهندسی و حمل و نقل در مازندران سهم استان از واردات و صادرات بین بنادر ایران را سه درصد و معادل پنج میلیون تن ذکر کرد.

محسن نگهبان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار اینکه در اینکه سطح کشور ۲۱ بندر فعال وجود دارد که ظرفیت صادرات و واردات آنان ۱۵۰ میلیون تن است، گفت: سهم مازندران از این میزان پایین و پنج میلیون تن و زیر سه درصد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم مازندران از واردات ۴.۲ میلیون تن و از صادرات ۸۰۰ هزار تن در سال بوده و بیشتر واردات آن مربوط علوفه و گندم است.

نگهبان یادآور شد: اگر در زمینه منطقه آزاد بی گدار به آب بزنیم ضرر خواهیم کرد و غرق می شویم و از این رو باید از مسیر دانشگاه عبور کنیم.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی در امیرآباد وجود دارد و با این حال میزان واردات چهار میلیون تن است و از طرح ایجاد منطقه آزاد در استان به عنوان یک لطیفه یاد می شود.

نگهبان تصریح کرد: تسهیلات حمل و نقل، محیط فیزیکی خوب، زیربناهای قابل اطمینان و دسترسی به بازار از جمله الزامات منطقه آزاد به شمار می رود و مردم استان از ایجاد منطقه آزاد نفعی نخواهند برد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: به جای ایجاد منطقه آزاد باید به فکر ایجاد صنایع بزرگ در استان باشیم و اکنون تنها لکه سبز در کشور هستیم و نباید این لکه را با منطقه آزاد و تفکر واردات و صادرات از بین بریم.

وی افزود:متاسفانه در استان صنعت نداریم و سهم ما از صنعت در کشور پایین است.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha