۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
شهرک‌های صنعتی در اردبیل زیرساخت‌ها را به شرکت‌های خدماتی واگذار نکنند
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

شهرک‌های صنعتی در اردبیل زیرساخت‌ها را به شرکت‌های خدماتی واگذار نکنند

اردبیل- جهانگیرزاده، عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان نباید برای سلب مسئولیت از خود، کارهای زیربنایی و تخصصی در این مناطق را به شرکت‌های خدماتی واگذار کنند.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: شرکت‌های خدماتی نتوانستند در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی در ایجاد زیرساخت‌ها و کمک به تقویت طرح‌های توسعه‌ای در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد کنند و به نوعی کارنامه و عملکرد آنها بسیار ضعیف و غیرقابل قبول بوده است.

وی از رایزنی ها با معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای لغو قرارداد با شرکت‌های خدماتی و واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی نوپا به مدیریت‌های استانی خبر داد و تصریح کرد: قرار شده در شهرک صنعتی پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز نیز کارهای زیربنایی از جمله آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها، تأمین برق، گاز، آب و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با تأمین اعتبار مورد نیاز از طریق شهرک‌ها و نواحی صنعتی و در قالب بودجه مشخص به انجام برسد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدیدهای مکرری که از شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مغان داشتیم، عمده سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان با چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو بودند و چندان رغبتی برای سرمایه‌گذاریی ها وجود نداشت.

جهانگیرزاده دلیل اصلی بی انگیزگی را نبود زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مغان اعلام کرد و افزود: مدیریت شهرک‌های صنعتی و نواحی فعال نمی توانند پاسخگوی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشند و به همین جهت چالش‌ها و نارسایی ها به صورت جدی مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در کنار این امر مقرر شد تا مدیران بانک‌های عامل تسهیلات مورد نیاز را برای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی تأمین کنند تا آنها به چرخه تولید و افزایش توان اقتصادی بازگردند.

جهانگیرزاده اضافه کرد: به صورت جدی مشکلات صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی را پیگیر هستیم و تلاشمان بر این است تا در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها، پشتیبان و کمک‌ کار فعالان این حوزه باشیم.

کد خبر: ۱۰۹٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha