۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲
اصلاح ساختار بودجه، مهمترین اولویت نظارتی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

اصلاح ساختار بودجه، مهمترین اولویت نظارتی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم آیین رونمایی از گزارش تفریغ بودجه ۹۹؛ مهم‌ترین اولویت نظارتی را اصلاح ساختار بودجه دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی داورانی صبح امروز چهارشنبه در مراسم آیین رونمایی از گزارش تفریغ بودجه ۹۹ که در دیوان محاسبات کشور برگزار شد، گفت: به آذرماه، زمان ارائه لایحه بودجه نزدیک می‌شویم و دولت گذشته علیرغم تعهدات، در ۳ سال اخیر نتوانست اصلاح ساختار بودجه را انجام دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس برای این کار تیم تخصصی تشکیل شده تا کار محتوایی انجام شود، اظهار داشت: ارائه گزارش تفریغ بودجه ۹۹، چندماه پیش از موعد نشان دهنده اهمیت آن است.

وی افزود: زیرساخت‌های دولت الکترونیک و ظرفیت دیوان محاسبات امکان ایجاد نظارت برخط و مستمر برای نمایندگان را فراهم می‌کند و امکان دسترسی و تحلیل محتوا را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد.

پورابراهیمی در ادامه با بیان اینکه در بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی ۳ اولویت داریم، عنوان کرد: این بازرسی‌ها ذیل گزارش‌های دیوان باید انجام شود و از سوی دیگر مصوبات ستاد کرونا در دولت گذشته باعث شد برخی از بخش‌ها از عهده نظارتی دیوان خارج شود چنانچه مشخص نشد یک میلیارد دلار به تفکیک در کجا هزینه شده لذا نبود ریز گزارش از این هزینه کرد مشخص نیست که از دکتر قالیباف می‌خواهیم در این راستا در جلسه عصر امروز سران قوا این موضوع را مطرح کرده و بگویند که مصوبات ستاد کرونا در دولت سیزدهم متفاوت از دولت قبل دیده شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه گزارش‌های نظارتی سنوات قبل بلاتکلیف رها شده است، عنوان کرد: لازم است مسئولیت دستگاه‌ها در قبال این گزارش‌ها روشن شود؛ برای مثال منابع ارزشی سال ۹۷ و ورود ارز ترجیحی به کشور هنوز تعیین تکلیف نشده که چه میزان از آن، در کجا هزینه شده و چه میزان به خزانه رفته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن قدردانی از راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی دیوان محاسبات (۱۹۸) که باعث هماهنگی با مردم شده است، خاطرنشان کرد: محتوای این گزارش‌ها باید از سامانه به متن تبدیل شود تا کارکرد اجرایی داشته باشد.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha