۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
آمادگی وزارت کار برای اجرای «طرح تسهیل مجوزهای کسب‌وکار»
دستیار دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار اعلام کرد

آمادگی وزارت کار برای اجرای «طرح تسهیل مجوزهای کسب‌وکار»

دستیار دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار قدم نخست برای بهبود فضای کسب و کارها را حل مشکل مجوزها عنوان و تأکید کرد: وزارت کار آمادگی لازم برای اجرای طرح ارائه شده از سوی مجلس شورای اسلامی را دارد.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی منش، رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی با بیان اینکه طراح اصلی طرح تسهیل مجوزهای کسب وکار، دکتر خاندوزی بود گفت: مجری اینگونه کارها و طرح ها برای کسب و کار خود وزیر اقتصاد و دارایی است و از آنجایی هم که طراح این طرح، هم اکنون وزیر اقتصاد است لذا امیدواریم عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح، اعطای مجوز به کسب و کارها به دو دسته تقسیم شده افزود: نخست، کسب و کارهایی است که جنبه امنیتی و زیست محیطی کلان دارند و با منافع ملی هم مغایر نیستند اما دسته دوم کسب و کارهایی اند که به هیچ ارگانی ارتباط ندارند.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی مطرح کرد: پیشنهاد ما این بود که به جای اعطای مجوز به برخی کسب و کارها قبل از شروع کار، مجوزها را به بعد از راه اندازی کسب و کار موکول و نظارت کنیم.

نجفی منش حجم بزرگ دولت را از دلایل اصلی ناکارآمدی دولت و اجرایی نشدن خیلی قوانین دانست و گفت: ما باید با تصمیمات انقلابی، اراده قوی، تقویت مطالبه گری مردم و بخش خصوصی برای کوچک سازی دولت فضای کسب و کار را بهبود ببخشیم.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب وکار و رفع موانع تولید اتاق بازرگانی با اذعان به کمبود نیروی کار در کشور اظهارکرد: مشکل ما فارغ التحصیلانی اند که هنر و تخصص کار را ندارند که این مشکل هم باید توسط وزارت کار و مرکز آموزش های فنی و حرفه ای حل شود.

در ادامه، محسن قوامی پور دستیار دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه جوانان برای راه اندازی کسب و کارها و استارت آپ ها به ویژه در حوزه کارآفرینی با مشکلات فراوانی مواجهند گفت: موانع و مشکلات در راه اندازی کسب و کارها به قدری زیاد هستند که بعضاً از این کار صرف نظر می کنند.

وی افزود: وزارت کار متولی راه اندازی اشتغال و استفاده از جوانان تحصیلکرده است و از آنجایی هم که این طرح کاملاً در راستای اشتغالزایی و راه اندازی تجارت و اقتصاد طراحی شده کمک زیادی به بهبود وضعیت کسب و کارها و اشتغال خواهدکرد.

دستیار دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با وجود قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، آئین نامه حمایت از شرکتهای نوپا و ساده سازی مراحل کسب و کار اما موفق نشدیم به جایی برسیم و امیدواریم که با این طرح وضع اشتغال تا حدودی بهتر شود.

قوامی پور از رصد و پایش دائمی محیط های کسب و کار توسط این دفتر سخن گفت و افزود: ما به موانع و مشکلات موجود اشراف کافی داریم اما برخی مشکلات هم فرای این مشکلات هستند که باید آن ها را با هماهنگی دستگاه های مختلف حل کنیم.

وی قدم نخست برای بهبود فضای کسب و کارها را حل مشکل مجوزها عنوان و تأکید کرد: وزارت کار آمادگی لازم برای اجرای این طرح ارائه شده از سوی مجلس شورای اسلامی را دارد.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha