۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
رونق مناسبات اقتصادی و تجاری با عضویت رسمی در سازمان شانگهای
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان مطرح کرد

رونق مناسبات اقتصادی و تجاری با عضویت رسمی در سازمان شانگهای

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و افغانستان گفت: عضویت در سازمان‌ها، تسهیل و رونق اقتصادی و تجاری با خود به همراه دارد که عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای از این موضوع، مستثنی نیست.

به گزارش بازار، حسین سلیمی با بیان اینکه با عضویت در هر سازمانی، اهدافی دنبال می‌شود، افزود: سازمان همکاری‌های شانگهای از جمله تشیکلات جهانی است که می‌تواند توسعه و رونق برای کشورهای عضو به همراه داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: رسمی شدن عضویت ایران در این سازمان، توسعه صادرات با کشورهای عضو را همراه خواهد داشت، زیرا قوانینی برای اعضا وجود دارد که می‌تواند نقل و انتقالات کالا را تسهیل کند ضمن اینکه این تجربه در سازمان‌های دیگر وجود دارد که کشورهای عضو با تعرفه کمتر بتوانند تجارت خود را گسترش دهند و تبادلات در شرایط جدیدی با اعضای سازمان ادامه پیدا کند.
 
به گفته سلیمی، گردهمایی چند کشور شرایط اقتصادی اعضا را بهبود می‌بخشد و با ایجاد اشتغال، در بخش‌های مختلف اقتصادی رونق به وجود می‌آورد.
 
سازمان همکاری‌های شانگ‌های در سال ۲۰۰۱ با هدف همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شد. تاکنون کشورهای هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در این پیمان به عنوان اعضای اصلی شناخته می‌شدند. سه کشور افغانستان، بلاروس و مغولستان به عنوان عضو ناظر و ۶ کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، پادشاهی کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا نیز از شرکای گفت‌وگوی این سازمان محسوب می‌شوند.

کد خبر: ۱۰۸٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha