۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
دو سال فرصت برای کسری ذخیره ۳۵ هزار میلیاردی بانک پارسیان
بانک مرکزی با درخواست پرویزیان موافقت کرد

دو سال فرصت برای کسری ذخیره ۳۵ هزار میلیاردی بانک پارسیان

بانک پارسیان باید ذخیره قانونی خود را به ۳۵۰۰ میلیارد تومان برساند. اما مدیر عامل بانک پارسیان در نامه ای اجازه خواسته تا ذخیره قانونی مورد نظر بانک مرکزی دو سال بعد محقق شود!

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بانک مرکزی با درخواست بانک پارسیان برای تعدیل زمان‌بندی ثبت ذخایر اختصاصی ۳۵ هزار میلیارد ریالی اعلامی بانک پارسیان تا پایان سال ۱۴۰۲ به منظور برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سال منتهی به سی‌ام اسفند ۱۳۹۹ این بانک موافقت کرد.
به گزارش بازار بانک مرکزی در نامه‌ای به تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ به مدیرعامل بانک پارسیان، برگزاری مجمع عمومی سالیانه را مشروط به رعایت ۴ بند کرده بود.
در این نامه آمده بود که لازم است ضوابط ابلاغی بانک مرکزی در خصوص دستورالعمل طبقه‌بندی دارایی‌ها و نحوه محاسبه ذخایره مطالبات و اعمال ثبت‌های اصلاحی لازم حداقل به میزان ۳۵ هزار میلیارد ریال بابت بخشی از کسری ذخیره عمومی و اختصاصی مندرج در صورت‌های مالی و اصلاح حساب‌ها بانک از این بابت بلافاصله پس از برگزاری مجمع عمومی اقدام شود.

دو سال فرصت برای کسری ذخیره ۳۵ هزار میلیاردی بانک پارسیان

همچنین بانک مرکزی برگزاری این مجمع را مشروط به انجام اقدامات لازم برای تعیین تکلیف وضعیت سهامداری مطابق با ضوابط ابلاغی و ارائه مستندات به نهاد ناظر پولی کرده بود.
بانک مرکزی برگزاری این مجمع را مشروط به اقدامات و اتخاذ تصمیم در خصوص اصلاح سیستم‌های نرم‌افزاری و حسابداری بانک پارسیان تا پایان سال ۱۳۹۹، ضرورت ترمیم و افزایش سرمایه و سرمایه نظارتی بانک پارسیان از محل آورده نقدی سهامداران حداقل به میزان رسیدن نسبت کفایت سرمایه به حدود مقرر در ضوابط موضوعه، ضرورت واگذاری اموال غیرمنقول مازاد و سرمایه‌گذاری‌های بانک در سهام بنگاه‌های اقتصادی غیربانکی در اجرای ماده ۱۶ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقا نظام مالی با توجه به آثار مالی و مالیاتی آن کرده بود.
کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان در تاریخ اول شهریورماه ۱۴۰۰ در نامه‌ای به عبدالمهدی ارجمندنژاد مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی خواستار آن شده بود تا در راستای صیانت از حقوق سهامداران جزء، زمان ثبت ذخایر ۱۴ هزار میلیارد ریالی تا پایان سال ۱۴۰۰، ۱۴ هزار میلیارد ریالی تا پایان سال ۱۴۰۱ و ۷ هزار میلیارد ریالی تا پایان سال ۱۴۰۲ موافقت شود.

دو سال فرصت برای کسری ذخیره ۳۵ هزار میلیاردی بانک پارسیان

کد خبر: ۱۰۸٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha