۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
گزارش رئیس دیوان محاسبات از شکستن رکورد تفریغ بودجه سالانه کشور

گزارش رئیس دیوان محاسبات از شکستن رکورد تفریغ بودجه سالانه کشور

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: براساس وعده‌ای که داده بودیم، با همراهی کارکنان پرتلاش دیوان محاسبات کشور موفق شدیم تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹ را در پایان شهریورماه آماده ارائه به مجلس نماییم.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ارائه گزارش تفریغ بودجه ۴ ماه زودتر از زمان مقرر قانونی و پیش از آغاز بودجه‌نویسی سال آینده، به دولت کمک می‌کند لایحه‌ای واقعی‌تر و با انحراف کمتر را تنظیم کند.

رئیس کل دیوان محاسبات افزوده است: به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز این امکان را می‌دهد که بیش از ۳ ماه بر عملکرد مالی دولت مطالعه داشته و با اشراف بیشتر، بودجه‌ای موثر و مردم‌پایه را به تصویب برسانند.

بذرپاش همچنین تصریح کرد: همزمان با رکوردشکنی بی‌سابقه در تفریغ بودجه، برای نخستین بار نظارت مستمر بر اجرای بودجه سالانه در مقاطع ۲ ماهه نیز در حال اجراست که یکی از فواید آن، ارائه گزارش تفریغ سال‌های آتی در زمانی به مراتب زودتر از شهریورماه خواهد بود.

رئیس کل دیوان محاسبات همچنین نوشته است: همانگونه که روز نخست فعالیت در دیوان محاسبات به ملت بزرگ ایران قول دادم، عزم جزم کرده‌ایم تا با پرهیز از سیاسی‌کاری و با عدم ورود به حاشیه‌سازی‌ها، دیوان فناورانه‌ی مردم‌پایه را برای کشور به یادگار بگذاریم.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha