۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
توجه به بخش نوآورانه در تعاون به عنوان یک راهبرد اساسی
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد

توجه به بخش نوآورانه در تعاون به عنوان یک راهبرد اساسی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هر جسم نیمه جانی، به شوک احتیاج دارد و شوک بخش تعاون نیز حوزه نوآورانه و دانش بنیان است.

به گزارش بازار به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی، در مراسم افتتاح مراکز نوآوری و توسعه تعاون استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، سمنان و گیلان از نهادهای مربوطه و همکاران خود در استان ها خواست به بخش نوآورانه در تعاون به عنوان یک راهبرد اساسی توجه داشته باشند.

عبدالملکی به دوبند از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند اشاره کرد و گفت: بند اول از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر ایجاد زمینه مشارکت آحاد مردم مخصوصاً خانواده ها و افراد  با دارایی متوسط و کم برای ایفای نقش در اقتصاد ملی تاکید دارد که  یکی از بسترهای  خوب این اتفاق حوزه تعاون است.  

وی با بیان اینکه بند دوم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه اقتصاد دانش بنیان تاکید دارد، افزود: این بند، به نوعی مسئولان و متولیان همه بخش‌های اقتصادی کشور را موظف می‌کند تا به تقویت دانش‌بنیان‌ها کمک کنند.

عبدالملکی با بیان اینکه امروز، چهار مرکز نوآورانه تعاونی در استان‌های مختلف کشور راه اندازی شد، ابراز امیدواری کرد؛ تا سال ۱۴۰۱، همه استان ها یک مرکز توسعه و تعاون داشته باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای تفاهمنامه خط اعتباری ۲ هزار میلیارد تومان بخش تعاون، گفت: این رقم در مقابل پرداخت تسهیلات شبکه بانکی، معادل یک هزارم تسهیلات است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معاونت تعاون خواست: در خصوص میزان تسهیلاتی که نظام مالی کشور در سال ۹۹ و  شش ماهه اول امسال در اختیار بخش تعاون قرار داده، گزارشی تهیه کند.

وی افزود: قطعا این گزارش، یک شاخص خواهد بود که بخش اقتصادی، تا چه میزان به حوزه تعاون اهمیت داده است.

عبدالملکی تصریح کرد: حتما برای  سال آینده، برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بخش تعاون سهم بیشتری را از منابع مالی کشور به خود اختصاص دهد.
 

کد خبر: ۱۰۸٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha