۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
تحریم یک شرکت فعال در مبادلات رمز ارز توسط خزانه داری امریکا
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

تحریم یک شرکت فعال در مبادلات رمز ارز توسط خزانه داری امریکا

به دنبال قرار گرفتن نام یک شرکت فعال در زمینه مبادلات رمز ارزها در لیست سیاه امریکا، بازار رمز ارزها باز هم قرمز پوش شد. ارزس بیت کوین به کمتر از ۴۲ هزار و ارزش اتریوم به ۲۸۰۰ دلار رسید.

بازار؛ گروه بین الملل: در اولین ساعات کاری روز چهار شنبه ۳۱ شهریور بازار رمز ارزها با کاهش شدید ارزش روبرو شد. این افت قیمت در  ارزش اتریوم و دوج کوین بیش از بیت کوین بود ولی تحلیل گران بر این باورند تشدید سرعت کاهش در قیمت این دو رمز ارز باعث افت قیمت بیت کوین هم خواهد شد.

 بر مبنای گزارشهای ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک، ارزش هر بیت کوین به ۴۱ هزار و ۹۰۰ دلار رسید که برای اولین بار طی دو هفته اخیر است که قیمت این رمز ارز از ۴۲ هزار دلار پایین تر رفته است. در این روز هر اتریوم با قیمت ۲۸۰۰ دلار و هر رمز ارز XRP با قیمت ۸۹ سنت معامله شده است. هر دوج کوین در این روز ارزشی برابر با ۲۰ سنت داشت.

 اما به نظر می رسد اصلی ترین و مهمترین دلیل کاهش ارزش رمز ارزها تقویت احتمال قانون گذاری در این بازار و افزایش نظارت بر عملکرد بازار رمز ارزها باشد. در روز گذشته برای اولین بار در تاریخ فعالیت رمز ارزها یک شرکت فعال در زمینه مبادله رمز ارزها توسط خزانه داری مورد تحریم قرار گرفت و در لیست شرکتهای فعال در تامین مالی فعالیتهای تروریستی قرار گرفت.

بر طبق گزارش منتشر شده توسط سی ان بی سی این شرکت در سالهای اخیر حجم زیادی مبادله با افراد و شرکتهایی داشته است که منابع مالی حاصل از این مبادلات را برای فعالیتهای  تروریستی صرف کرده بودند و به همین دلیل در لیست سیاه امریکا قرار گرفته اند.

این رسانه امریکایی با اشاره به این خبر نوشت: «بازار رمز ارزها باید ضابطه مند شود. باید نظارت بر این بازار افزایش یابد و احتمال استفاده از منابع مالی آن برای فعالیتهای تروریستی تقلیل پیدا کند. این یک مطالبه کشوری است و اگر دولت در مسیر افزایش نظارت بر این صنعت حرکت نکند باید منتظر تنش ها و بحران های زیادی در جهان باشیم.»

خبر تحریم یک شرکت فعال در عرصه بازار رمز ارزها برای اولین بار باعث شد تا بازار قرمز پوش شود. کوین دسک در این مورد نوشت: «امروز را باید در تاریخ صنعت رمز ارزها برای همیشه ثبت کنیم. انتظار می رود سیاستهایی که از امروز به بعد وضع می شود تغییرات زیادی در بازار ایجاد کند. ما انتظار افزایش محدودیتها، نظارتها و قوانین را در بازار رمز ارزها داریم و تمامی این تغییرات بستر را برای کاهش قیمتها فراهم خواهد کرد.»

 وزارت خزانه داری امریکا در بیانیه ای رسمی نوشت: «شرکتی که مورد تحریم قرار گرفته است شرکت Suex.io است که در کشور روسیه ثبت شده است و در زمینه مبادلات رمز ارزها فعالیت می کند. بررسی های ما نشان داده است که در سالهای اخیر بخش زیادی از مبادلات انجام شده توسط این شرکت با افراد و شرکتهایی بوده است که در فعالیتهای مجرمانه مشغول بودند و فعالیتشان ثبات و امنیت جهانی را تهدید کرده است.»

 بر مبنای این بیانیه امریکایی هایی که از این پس با این شرکت مبادله داشته باشند مجرم هستند و مشمول جریمه یا زندان خواهند شد. وزارت خزانه داری امریکا در نظر دارد تمامی حسابهای مرتبط با این شرکت در امریکا را مسدود کند و آمارها نشان می دهد بالغ بر ۱۴ حساب بیت کوین، ۱۴ حساب اتریوم و ۷ حساب دلاری متعلق به این شرکت در امریکا وجود دارد.

  انتشار این خبر نشان داد که وزارت خزانه داری امریکا  مصمم است که نظارت را بر بازار رمز ارزها افزایش دهد و در این شرایط دیگر آزادی های گذشته برای فعالان عرصه رمز ارزها وجود نخواهد داشت. همین مساله افت ارزش رمز ارزها را به همراه آورد.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha