۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
تذکر مجلس به دولت برای تعلل در معرفی رئیس کل بانک مرکزی| فعالان اقتصادی منتظر سیاست گذاری های جدید
نائب رئیس کمیسیون صنایع در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

تذکر مجلس به دولت برای تعلل در معرفی رئیس کل بانک مرکزی| فعالان اقتصادی منتظر سیاست گذاری های جدید

حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تاخیر در معرفی رئیس کل بانک مرکزی ضربه زیادی به اقتصاد کشور وارد می کند، مجلس در این خصوص به دولت تذکر داد تا هر چه سریعتر رئیس کل را انتخاب کند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بیش از یک ماه از استقرار هئیت دولت سیزدهم می گذرد. اما طی این مدت علاوه بر وزرا خیلی از مدیران کل، روسای سازمانها و معاونین رئیس جمهور انتخاب شدند ولی هنوز کابینه دولت به دلیل عدم معرفی روسای برخی سازمانها و یا پست های کلیدی تکمیل نشده است.

به طورمثال بانک مرکزی به عنوان اتاق فرمان اقتصاد کشور از جایگاه مهم و حساسی برخوردار است اما با گذشت بیش از یکماه فعالیت دولت جدید ولی هنوز این بانک با مدیریت دولت قبلی اداره می شود چرا که رئیس جمهور و وزیر اقتصاد هنوز نتوانسته اند فردی متخصص و لایق را برای سکانداری معرفترین ساختمان شیشه ای خیابان میرداماد انتخاب کنند.

کارشناسان می گویند؛ نبض اقتصاد کشور در دست بانک مرکزی است با این وجود شخصی باید مدیریت این پست مهم و کلیدی را در دست گیرد که از توان، تخصص و تجربه خاصی در این حوزه برخوردار بوده زیرا اگر مدیریت بانک مرکزی ضعف باشد بی تردید اقتصاد کشور دچار آشفتگی خواهد شد.

حال در چنین شرایطی که اقتصاد کشور با مدیریت مدیران دولت گذشته اداره می شود و خیلی ها منتظر سیاست گذاری های جدید با رئیس و معاونان جدید بانک مرکزی در بلاتکلیفی به سر می برند، بنابراین دولت باید به این موضوع مهم توجه ویژه کند.

درست است که در انتخاب رئیس کل باید حساس بود اما نه به این اندازه که ماهها بگذرد و سیاست گذاری های بانکی و تصمیم گیریها همچنان توسط مدیران دولت گذشته انجام شود چرا که تداوم چنین روندی به اقتصاد کشور ضربه می زند

سید جواد حسینی کیا، نایب ریس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «خبرگزاری بازار» درباره تبعات علل تاخیر معرفی رئیس کل بانک مرکزی گفت: این که چرا دولت در معرفی رئیس کل بانک مرکزی تعلل می کند جای سئوال است. درست است که در انتخاب رئیس کل باید حساس بود اما نه به این اندازه که ماهها بگذرد و سیاست گذاری های بانکی و تصمیم گیریها... همچنان توسط مدیران دولت گذشته انجام شود چرا که تداوم چنین روندی به اقتصاد کشور ضربه می زند.

تاخیر در معرفی رئیس کل بانک مرکزی بی تردید مشکلات عدیده ای را متوجه اقتصاد کشور می کند و هر آنچه این انتخاب به طول بکشد گره مشکلات کورتر خواهد شد. با این وجود دولت هر چه سریعتر باید تکلیف رئیس کل بانک مرکزی را روشن کند

وی با بیان اینکه تعلل در معرفی رئیس کل بانک مرکزی موجب شد تا مجلس برای تسریع در انتخاب چنین شخصیتی به دولت تذکر دهد، گفت: تاخیر در معرفی رئیس کل بانک مرکزی بی تردید مشکلات عدیده ای را متوجه اقتصاد کشور می کند و هر آنچه این انتخاب به طول بکشد گره مشکلات کورتر خواهد شد. با این وجود دولت هر چه سریعتر باید تکلیف رئیس کل بانک مرکزی را روشن کند.

این نماینده مجلس افزود: بازار ارز به دلیل سیاست گذاری های ضعیف دولت گذشته شرایط خوبی ندارد از طرفی فعالان اقتصادی، دست اندر کاران مراکز تولید،مشاغل و کسب و کارها همواره منتظر سیاست گذاری های ارزی دولت جدید هستند، بنابراین دولت برای ساماندهی اقتصاد کشور بخصوص بازار ارز باید انتخاب رئیس کل بانک مرکزی را طولانی نکند.

کد خبر: ۱۰۸٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha