۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
اعمال خاموشی‌ها به دلیل مصرف بی رویه پرمصرف‌ها
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

اعمال خاموشی‌ها به دلیل مصرف بی رویه پرمصرف‌ها

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: اگر مشترکان پر مصرف برق الگوی مصرف را رعایت می‌کردند خاموشی در بخش خانگی و صنایع اعمال نمی‌شد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه ۲.۶ مشترکان برق پرمصرف هستند افزود: ۳۰ میلیون مشترک برق از شبکه سراسری، برق می‌گیرند که ۸۵۰ هزار مشترک جز مشترکان پرمصر فی هستند که اگر الگوی مصرف را رعایت می‌کردند امسال تابستان خاموشی به بخش خانگی و صنایع تحمیل نمی‌شد.
وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف برای مشترکان در مناطق عادی مانند تهران ۳۰۰ کیلووات ساعت است گفت: علاوه بر ۷ درصد افزایش قیمت برق که برای همه مشترکان اعمال شده است اگر مشترکی بیش از الگوی مصرف برق مصرف کرده باشد ۱۶ درصد نیز جریمه خواهد شد.
 
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه قبوض برق بصورت دوره‌ای و هر دو ماه صادر می‌شود ادامه داد: اگر مشترکی در دوماه بیش از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند هر کیلووات ساعت برق مصرف شده بیش از ۶۰۰ کیلووات با نرخ برق تجدید پذیر یعنی ۸۲۰ تومان محاسبه می‌شود.
 
رجبی مشهدی با بیان اینکه ۸۲ درصد مشترکان برق قبوضی با مبلغ متوسط ۳۰ هزار تومان صادر می‌شود گفت: اگر مشترکان پرمصرف برای نصب پنل‌های خورشیدی، فضا و تمکن مالی داشته باشند می‌توانند با استفاده از این تجهیزات مقداری از برق مصرفی خود را از این محل تامین کنند که هم میزان برق مصرفی از شبکه سراسری کاهش یابد و هم مبلغ پرداختی آن‌ها کمتر شود.
 
وی استفاده از وسایل سرمایشی را دلیل افزایش قابل توجه مبلغ برقش دانست و ادامه داد: استفاده زیاد از وسایل روشنایی نیز دلیل دیگر افزایش قبوض برق است.
 
سخنگوی صنعت برق گفت: امسال ۱۰ درصد درآمد شرکت توانیر از قبوض برق افزایش یافته که البته هنوز هم نرخ برق یارانه‌ای است، زیرا هزینه تمام شده برق بدون در نظر گرفتن سوخت نیروگاه ۳۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است که ما ۱۵۰ تومان آن را از مشترک دریافت می‌کنیم.
 
رجبی مشهدی ادامه داد: اکثر مشترکان برق به دلیل گرمای هوای امسال تا ۵۰ درصد مصرف برقشان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه مشترکان برق می‌توانند با ارائه درخواست به شرکت‌های توزیع برق قبوض خود را در سه مرحله پرداخت کنند افزود: مشترکان برق با مراجعه به سامانه برق من می‌توانند برای بررسی خرابی کنتور به قسمت ناظر سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha