۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
ارزش بیت کوین به ۴۲ هزار دلار سقوط کرد
تحلیل روزانه بازار رمز ارزها؛

ارزش بیت کوین به ۴۲ هزار دلار سقوط کرد

به دنبال بالا گرفتن تلاش دنیا برای قانون گذاری بازار رمز ارزها و افزایش نظارت بر آن، ارزش بیت کوین در بازار جهانی کاهش یافت.

بازار؛ گروه بین الملل: بالاخره بعد از مدتها افزایش قیمت در بازار رمز ارزها، در روز سه شنبه ۳۰ شهریور قیمت رمز ارزها با کاهش شدید ارزش روبرو بود. در این روز ارزش هر بیت کوین در بازار جهانی برابر با ۴۲ هزار و ۸۵۴ دلار بود که بالغ بر ۶ درصد نسبت به روز قبل از ان تنزل یافت و قیمت هر اتریوم به ۳ هزار و ۳۴ دلار رسید. نرخ کاهش ارزش اتریوم در این روز برابر با ۴.۷ درصد بود.

آمارها نشان می دهد در اولین ساعات کاری امروز قیمت هر XRP برابر با ۹۴ سنت بود و افتی بالغ بر ۴ درصد را تجربه کرد و قیمت دوج کوین هم با تجربه کاهش بالغ بر ۷ درصدی به حدود ۲۰ سنت رسید.

اصلی ترین دلیل کاهش ارزش رمز ارزها را می توان  تصمیم بر قانون گذاری در این بازار دانست. در کشور هند در مورد عدم قانون گذاری در این بازار و خطراتی که برای سرمایه گذاران و اقتصاد کشور ایجاد می کند، هشدار داده شده است.

رییس بانک مرکزی هند در مصاحبه ای با روزنامه اکونومیک تایمز گفت: «دنیا در حال تغییر است و رمز ارزها در اقتصاد دنیا سهم زیادی دارند. اما باید در نظر داشت که عدم نظارت بر این بازار تهدیدی مهم برای نظام مالی کشورها است و باید با این تهدید به صورت جدی مقابله کرد. قانون گذاری اولین و اصلی ترین کاری است که باید انجام شود و کشور هند در جهت تدوین زیرساختهای قانونی در این زمینه فعالیت می کند.»

از طرف دیگر در امریکا هم موج نگرانی در مورد عملکرد این بازار بالا گرفته است. وزارت خزانه داری امریکا در بیانیه ای ضمن مطرح کردن نگرانی در مورد تاثیر فعالیت بدون نظارت در بازار رمز ارزها از عملکرد بازار استیبل کوین ها هم انتقاد کرد و ان را تهدیدی برای نظام مالی امریکا قلمداد کرد. 

نشریه پولتیکو در این زمینه نوشت: «اقتصاد امریکا در نتیجه توسعه بازار رمز ارزها آسیب پذیر شده است. باید این بازار ضابطه مند شود و قانون گذاری در آن انجام شود در غیر این صورت اختلال در نظام مالی دنیا را شاهد خواهیم بود.»

این نشریه با اشاره به این مطلب که بازار رمز ارزها مزایایی را برای مردم داشته است نوشت: «از جمله  مزایای بازار می توان به تسهیل پرداختهای بین المللی و داخلی اشاره کرد ولی عدم نظارت بر این بازار باعث شده است تا محلی برای فرار مالیاتی سرمایه داران بزرگ، محلی برای استفاده از حجم زیادی از منابع مالی توسط گروه های مجرمانه و خلافکار و در نهایت بستری برای افزایش تنش و بحران در اقتصاد  باشد. توسعه فعالیت در بازار رمز ارزها قدرت عملکرد سیستم مالی را تضعیف می کند و کشور را به سمت  اختلال در نظام مالی هدایت می کند. بنابراین باید در نظر گرفت از یک طرف این بازار مزیت زیادی دارد و از طرف دیگر باید برای کاهش اثرات منفی آن روی اقتصاد برنامه ریزی کرد.»

 «سی ان بی سی» با اشاره به سخنان اخیر وزیر خزانه داری امریکا تاکید کرد امریکا مصمم است تا به وضعیت بازار رمز ارزها سرو سامان دهد. افزایش نظارت، قانون گذاری و مدیریت این بازار در دستور کار دولت قرار دارد زیرا تهدیدی برای سلطه دلار بر اقتصاد و تجارت جهانی است.

در نهایت باید در نظر داشت که افزایش نظارت بر این بازار یک ضرورت است و از طرف دیگر مقابله در برابر رشد ان به معنای مقابله به توسعه  تکنولوژی در دنیا است. باید منتظر بود و دید که دنیا برای مواجهه با این تعارض از چه راهی استفاده می کند.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha