۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
استاندارد حقوق کار در دریا باید تدوین شود

استاندارد حقوق کار در دریا باید تدوین شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هیات رسیدگی به تخلفات انضباطی دریانوردان در اختلافات محیط کاری و اطمینان از اجرای دقیق قوانین و استانداردهای بین المللی در رابطه با فضای کسب و کار در دریا تشکیل شد.

به گزارش بازار ، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی به تخلفات انضباطی دریانوردان که در معاونت امور دریایی این سازمان برگزار شد، گفت: تشکیل این هیات، حلقه مفقوده در بخش دریایی کشور بود که خوشبختانه، اجرایی شد.

وی تاکید کرد: شروع به کار هیات رسیدگی به تخلفات دریانوردان، یکی از مصادیق اجرا و اعمال نظام‌مند قانون در ساختار منظم دریایی کشور است.

همچنین جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، شروع فعالیت این دبیرخانه را یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای سازمان در حوزه دریا عنوان کرد و گفت: تشکیل و آغاز به کار هیات رسیدگی به تخلفات انضباطی دریانوردان گامی برای توسعه و استاندارد سازی فعالیت حقوقی کار دریایی است.

عباس توازنی زاده مدیرکل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی، نیز در این مراسم، اظهار داشت: مطالعه سوابق تاریخی کار و رابطه خدمه با فرمانده کشتی، نشان می‌دهد که حرفه دریانوردی به سبب دو ویژگی خطر زا بودن کار در دریا و وجه بین‌المللی کار دریایی، به نظام حقوقی خاص نیاز دارد.

وی تاکید کرد: آیین‌نامه انضباطی کار دریایی، هم به جهت اقتضائات عملی و هم به لحاظ ضرورت بین‌المللی، ایجاب می‌کند که خاص باشد.

وی خاطر نشان کرد: در تاریخ دریانوردی، هرچه از گذشته به زمان حال می‌آییم، اصل حاکمیت قانون در کشتی انطباق بیشتری پیدا می‌کند.

در این مراسم علی اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح اقدامات صورت گرفته برای اجرایی سازی آیین نامه رسیدگی به تخلفات انضباطی دریانوردان، از تهیه سرفصل‌های درسی آشنایی با تخلفات و تنبیهات انضباطی دریانوردان و نحوه رسیدگی به تخلفات خبر داد.

وی گفت: نامه آغاز به کار دبیرخانه هیات برای کلیه بنادر کشور و واحدهای ستادی تهیه و با امضای مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ارسال شده و سامانه ثبت برخط شکایات نیز راه اندازی شد.

گفتنی است، در این مراسم مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، معاون امور دریایی سازمان، دبیر انجمن صنفی دریانوردان تجاری و دبیر کل اتحادیه مالکان کشتی‌ها به عنوان نمایندگان هر سه ارگان دریایی در هیات رسیدگی به تخلفات دریانوردان، حضور داشتند.

کد خبر: ۱۰۸٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha