۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
 ایجاد ۳۶۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در ایام کرونا
در قالب طرح‌های اجتماع‌محور و بنگاه‌محور انجام شد؛

ایجاد ۳۶۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در ایام کرونا

کرج- مدیرعامل بنیاد برکت گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۶۰ هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه اظهار کرد: بنیاد برکت از زمانی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شده است ۱۱۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده که ایجاد ۳۴۵ هزار شغل را در این مناطق به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه بنیاد در همین مدت و در قالب ۲۵۰ طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، ۱۵ هزار فرصت شغلی را برای متقاضیان اشتغال فراهم آورده است، افزود: در مجموع ۳۶۰ هزار شغل برکت در قالب هفت الگوی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، حمایت کارگاهی، پشتیبان، آفتاب، سحاب و آسمان ایجاد شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در حوزه بنگاه‌محور گفت: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی با ۲۵۰ بنگاه تولیدی و صنعتی به خصوص واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، باعث احیا و بازگرداندن آن‌ها به چرخه تولید شده است.

وی تاکید کرد: بنیاد برکت پس از سوددهی و به ثبات رسیدن واحدهای مشارکتی، از آن‌ها خارج شده و سهم خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار می‌کند.

۸ هزار روستا و ۴۴۰ شهر کشور تحت پوشش فعالیت های اشتغالزایی بنیاد برکت قرار دارند
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به عملکرد این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی تشریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از ۱۱۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور افتتاح شده که باعث راه‌اندازی ۳۴۵ هزار فرصت شغلی در این مناطق شده است.

ترکمانه با بیان اینکه هشت هزار روستا و ۴۴۰ شهر در سراسر کشور زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند، افزود: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است و ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را واگذار کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، در حال حاضر بیش از ۸۰۰ تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم و روستایی کشور فعال هستند و اقدام به شناسایی متقاضیان اشتغال می‌کنند.

ترکمانه در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام با راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان هدف و اولویت اصلی در دستور کار دارد.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha