۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
تأمین نهاده‌ یارانه‌دار مرغداری ها در اردبیل| به صورت دستوری نمی توان بازار را کنترل کرد
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

تأمین نهاده‌ یارانه‌دار مرغداری ها در اردبیل| به صورت دستوری نمی توان بازار را کنترل کرد

اردبیل- نیکشاد، رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: به میزان کافی نهاده‌های یارانه‌دار برای مرغداری های استان تأمین شده و در اختیار آنها قرار گرفته است.

خلیل نیکشاد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: نهاده‌های دامی مورد نیاز اعم از ذرت، کنجاله سویا و سایر نهاده‌ها با ثبت اطلاعات در سامانه بازارگاه خریداری و از طریق بنادر به استان حمل شده است.

وی تصریح کرد: در مرداد و شهریور ماه امسال در مجموع بیش از ۲۲ هزار تن ذرت و کنجاله سویا در بین مرغداری های استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از این میزان ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن ذرت و مابقی کنجاله سویا و دیگر نهاده‌های مورد نیاز مرغداری ها بوده که با تأمین به موقع مشکلی در جوجه‌ریزی و پرورش طیور وجود نداشته است.

نیکشاد با بیان اینکه به میزان کافی در دو ماه گذشته جوجه‌ریزی در مرغداری ها انجام شده است، افزود: برای تأمین نیاز بازار در نیمه دوم سال مشکلی از بابت عرضه مرغ وجود ندارد و هیچ واحد صنفی و یا عرضه‌کننده حق افزایش قیمت مرغ را نخواهد داشت.

وی تاکید وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان را بر تثبیت قیمت مرغ و کاهش هزینه‌های تولید یادآور شد و بیان کرد: هر چند به صورت دستوری نمی توان بازار را از لحاظ عرضه و تقاضا مراقبت کرد اما تلاشمان بر این است تا مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در پاییز و زمستان به مردم عرضه شده و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.

نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در دو ماه گذشته در مرغداری ها انجام شده و این فرآیند همچنان تا سقف ۶ میلیون قطعه ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان کشتار روزانه مرغ را ۱۴۰ تن اعلام کرد و ادامه داد: این میزان کفاف بازار استان و برخی از شهرهای همجوار را نیز می کند و تلاشمان بر این است تا در یک شرایط مناسب بازار را برای تعادل‌بخشی مورد صیانت قرار داده و از افزایش بی رویه آن جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha