۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
بیمه ایران طرف قرارداد برای بیمه زائران اربعین

بیمه ایران طرف قرارداد برای بیمه زائران اربعین

مدیرکل بازرسی سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول نظارت بر بیمه و پزشکی کمیته اعزام اربعین حسینی(ع) گفت: بیمه ایران طرف قرارداد برای بیمه زائران اربعین ۱۴۰۰ است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، ناصر شاهنده افزود: بیمه طرف قرارداد، بابت غرامت فوت به هر علت «عمر زمانی» مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را متعهد شده است، پرداخت غرامت فوت ناشی از حوادث نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی جزیی، دائم و ناشی از حادثه تا سقف ۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است که این هزینه ها با تایید پزشک معتمد پرداخت می شود.

شاهنده، پرداخت هزینه های درمان بیمارستانی و جراحی به علت بیماری یا حادثه را تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال دانست و گفت: پرداخت هزینه های درمانی سرپایی و پاراکلینیکی نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان در مسیر هوایی از زمان ورود به کشور عراق آغاز می شود و در طول مدت اقامت در بین راه و شهرهای زیارتی عراق «کربلا، نجف، کاظمین» ادامه می یابد، گفت: این پوشش بیمه ای تا ساعت ۲۴ روز بعد از ورود به کشور ادامه خواهد یافت؛ ضمن اینکه برای زائرانی که به صورت زمینی به کشور بازمی گردند تمهیدات بیمه ای و خدمات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

شاهنده با بیان اینکه تعهدات بیمه ای تا ساعت ۲۴ روز بعد از بازگشت به کشور است، گفت: در این میان اگر تا روز سوم بازگشت علائم کرونا در زائر ایجاد شد در صورت مثبت بودن تست کرونا، شخص مدنظر مشمول تعهدات بیمه ای خواهد بود.

وی تاکید کرد: عوامل شرکت بیمه ایران در این ایام در عراق مستقر هستند و خدمات لازم را ارائه می دهند؛ بازرسی سازمان حج و زیارت و ناظران بخش بیمه ای و پزشکی نیز به صورت شبانه روزی در خدمت زائران خواهند بود و خدمات لازم را ارائه می دهند.

شاهنده به زائران توصیه کرد که با توجه به حضور زائران مختلف از شهرها و کشورهای گوناگون، حتما استفاده از ماسک، دستکش، فاصله گذاری اجتماعی، شست شوی مکرر دست ها، ضدعفونی کردن دست ها و توجه به مسائل بهداشتی در زمان خورا ک واستراحت در موکب ها مورد توجه ویژه قرار گیرد تا زائران سفری همراه با سلامت و کرامت را در پیش داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha