۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
رایزنی برای افزایش صادرات خرما به کشورهای همسایه
رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خبر داد:

رایزنی برای افزایش صادرات خرما به کشورهای همسایه

بوشهر- گزدرازی رئیس اتاق بازرگانی بوشهر با اشاره به ممنوعیت صادرات خرمای ایران به عراق از رایزنی برای افزایش صادرات خرما به کشورهای همسایه خبر داد.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اتاق بازرگانی استان بوشهر در راستای حمایت از تولیدکنندگان بویژه در حوزه تولیدات کشاورزی همواره پیشگام بوده و برای بهبود وضعیت معیشتی این قشر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌ایم.

وی افزود: خرما یک محصول استراتژیک و با کیفیت است و چنانچه بسته‌بندی مناسبی داشته باشد قطعا مورد استقبال در خارج از کشور قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: با کشورهای مختلف از جمله قطر و روسیه و چین و عراق و افغانستان برای صادرات خرما با تناژ بالا مذاکره و رایزنی شده و امسال علیرغم محدودیت‌ها و تحریم‌ها، صادرات انجام شده که البته مشکلاتی نیز داشته‌ایم.

گزدرازی تصریح کرد: متاسفانه ممنوعیت صادرات خرمای ایران به عراق و همچنین برخی مشکلات جدید در افغانستان که از مهم‌ترین بازارهای مصرف خرمای استان هستند، سبب شده که وضعیت صادرات خرما با کندی انجام شود و امیدواریم با رفع موانع به اهداف خود برسیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر گفت: هر ساله رطب استان به عراق صادر می‌شد که این ممنوعیت سبب شد برداشت رطب با کاهش ۱۶ هزار تنی روبه‌رو شود و این میزان به تولید خرما اضافه شده که فروش و صادرات خرما نیز باید با رایزنی و مذاکره صورت گیرد.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم در راستای حمایت از بخش خصوصی، برنامه‌ریزی خوبی داشته و بخش خصوصی و بویژه اتاق بازرگانی به عنوان پیشگامان رونق اقتصادی، در خدمت دولت هستیم.

کد خبر: ۱۰۸٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha