۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
خدمات‌رسانی معیشتی به ایثارگران باید تقویت شود
رئیس بنیاد شهید:

خدمات‌رسانی معیشتی به ایثارگران باید تقویت شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم شفافیت در عملکرد و هزینه و دارایی‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: خدمات‌رسانی معیشتی به ایثارگران باید تقویت شود.

به گزارش بازار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز دوشنبه ۲۹ شهریور در نشست خبری تأکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت موضوعی فراگیر و متعلق به تمام مردم ایران با هر نوع عقیده و دین است و تمام ادیان کشورمان شهدایی را تقدیم دفاع از کشور کرده‌اند و وظیفه همه ما تلاش برای حفظ و نگهداری این فرهنگ است.

وی گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز در این مسیر نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم همواره مسیر را برای فعالیت مناسب این عزیزان فراهم کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: در آستانه اربعین امام حسین (ع) قرار داریم و باید یادآوری کنیم که شخصیت امام حسین (ع) به‌عنوان مهم‌ترین الگو برای ایثارگری است و تمام شهدای ما از دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در سایه فرهنگی که امام حسین (ع) بنیان گذاشت به این درجات رفیع رسیده‌اند. به‌عنوان‌مثال شهید سلیمانی نمونه‌ای اصیل از شخصیت تربیت یافته در مکتب امام حسین (ع) است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به افزایش سن ایثارگران گفت: متأسفانه بسیاری از چهره‌های مهم جامعه ایثارگری و به خصوص والدین معظم شهدا از بین ما رفته‌اند و بقیه نیز دارای سنین بالا هستند، بنابراین درک مسائل فرهنگ ایثار و شهادت بیش‌ازپیش نیازمند حضور و تلاش پررنگ تمام آحاد جامعه است.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: هویت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگی و اجتماعی است و خدمات‌رسانی معیشتی به ایثارگران باید در کنار ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت ارائه شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌ها و رویکردهای مربوط به‌ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مهم‌ترین اصل در زمینه این برنامه‌ها تکیه و تأکید بر منویات حضرت امام (ره) و فرامین و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس بوده است. هماهنگی و همکاری با ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سال دفاع مقدس در استان‌ها و ایفای نقش محوری در این ستاد و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جریان سازی و فضاسازی خلاقانه در طراحی و اجرای برنامه‌ها و توجه خاص به مکتب شهید سلیمانی در تولید برنامه‌ها از جمله رویکردهای مهم در تدوین برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها، تأکید بر مردمی بودن برنامه‌ها، پیوند بین برنامه‌های چهل و یکمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس و فداکاری در عرصه سلامت و رعایت نکات بهداشتی ستاد ملی کرونا در طراحی و اجرای برنامه‌ها از سایر اولویت‌های در نظر گرفته شده برای برنامه‌های بزرگداشت این هفته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این نشست به سؤال خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره آمار جامعه ایثارگران گفت: در حال حاضر حدود سه میلیون نفر تحت پوشش بنیاد هستند که طبیعتا این عدد افزایش خواهد یافت. البته اگر قانونگذار مسئولیت رزمندگان را هم برعهده بنیاد قرار دهد، این تعداد نزدیک به ۱۲ میلیون نفر خواهند شد، که در این صورت باید منابع مالی آن هم تأمین و ردیف بودجه مشخصی برایش تعریف شود.

وی با تأکید بر لزوم شفافیت در عملکرد و هزینه و دارایی‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران، عنوان کرد: باید مشخص باشد که بار مالی اقدامات و خدمات بنیاد، دارایی‌ها، عواید و درآمد بخش اقتصادی بنیاد، املاک تحت تصرف این سازمان و درآمد حاصل از آن به چه میزان است و وضعیت آن مشخص و قابل ارائه باشد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به عدم شفافیت‌های قانونی به عنوان یکی از معضلات پیش روی که باید اصلاح شود، اضافه کرد: نبود شفافیت به معنی فساد در بنیاد یا زیر سوال بردن زحمات دیگران و خدمات انجام شده در بنیاد نیست، اما باید سامانه‌ای در راستای شفاف‌سازی عملکرد بنیاد راه‌اندازی شود که در آن تمامی خدمات و داده‌های مالی بنیاد ارایه شود.

قاضی‌زاده هاشمی، بنیاد را یک سازمان فرهنگی و اجتماعی خواند که رسالت آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و برای تامین این هدف بودجه می‌گیرد و اضافه کرد: هدف ما تکریم جامعه ایثارگری است و برای اجرای این رسالت هم باید از تخصص‌های جامعه ایثارگری در راه خدمت به این قشر و جامعه بهره بگیریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بخش زیادی از مطالبات جامعه ایثارگری طی سال گذشته پرداخت شده است، عنوان کرد: با توجه به شرایط ایثارگران این عزیزان هر روز درخواست‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف دارند، هرگز انتظارات و درخواست‌ها از بنیاد شهید و امور ایثارگران پایان نخواهد یافت.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha