۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
پای تخلفات بانک‌ها در پرداخت وام‌های خرد به مجلس باز شد
نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس:

پای تخلفات بانک‌ها در پرداخت وام‌های خرد به مجلس باز شد

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ در حال پیگیری تخلفات بانک‌ها در نحوه پرداخت وام‌های خرد به مردم و سختگیری‌های غیرقانونی آن‌ها در این زمینه است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نصرالله پژمان فر با اشاره به اقدامات کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در رابطه با تخلفات بانک ها در ارائه وام‌های خرد، گفت: به یقین اگر هر مجموعه‌ای از  وظایف قانونی خود تخلف کند و این تخلف نارضایتی مردم را در پی داشته باشد، کمیسیون اصل۹۰ به آن ورود خواهد کرد، البته یکی از این تخلفات که مردم نسبت به آن شکایت دارند نحوه پرداخت وام‌های خرد به اقشار کم توان جامعه است لذا کمیسیون به این موضوع رسیدگی می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که سخت‌گیری‌های غیرقانونی در ارائه تسهیلات مردم را به شدت به دردسر انداخته است لذا این موضوع در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ در حال پیگیری است.

وی از ارسال گزارش‌های متعدد از تخلفات بانک‌ها به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پرونده تخلف بانک‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ بسیار است به عنوان مثال مصادیقی است که برخی بانک‌ها وظایف خود را در وصول مطالبات بانکی از افراد به موقع انجام نداده و به نوعی در برخورد با این افراد -که عموما ابربدهکاران بانکی هستند- مماشات کرده‌اند.

به گفته پژمان فر در حالی برخی بانک‌ها با ابربدهکاران مماشات می‌کنند که سخت‌گیری‌های بسیاری در حق وام‌گیرنده‌های خرد می‌شود و بانک‌ها طلب خود را از آن‌ها به هر طریقی که شده وصول می‌کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اگرچه به دنبال پیگیری‌های کمیسیون اصل ۹۰ برخی از بانک‌ها تخلفات و خطاهای خود را جبران و اصلاح کرده‌اند اما پرونده برخی دیگر نیز در حال بررسی است تا درصورت لزوم به مراجع قضایی ارسال شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که در سال‌های اخیر عملکرد بانک‌های خصوصی آسیب بسیاری به نظام اقتصادی کشور وارد کرده و بخشی از افزایش نقدینگی به دلیل خلق پول بانکی توسط این بانک‌ها انجام گرفته، این تخلفات نیز در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha