۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
کشتارگاه و بازار دام نهبندان بهره برداری می شود
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی:

کشتارگاه و بازار دام نهبندان بهره برداری می شود

بیرجند- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت:پروژه های بازار دام نهبندان با ۹۵ درصد و کشتارگاه با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.

 به گزارش خبرنگار بازار، سید مجتبی موسوی صبح دوشنبه در بازدید استاندار خراسان جنوبی از بازار و کشتارگاه دام سبک و سنگین نهبندان اظهارکرد: یکی از مزیت‌های خراسان جنوبی پرورش شتر است که با توجه به ظرفیت بیابان و مرتع به عنوان دومین استان دارای جمعیت شتر، ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی داشت.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی بیان داشت: در راستای استفاده از این ظرفیت ها طرح هاب شتر برای نخستین بار در کشور با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری خراسان جنوبی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بنا گذاشتیم تا این استان به عنوان اولین استان شترخیز معرفی و زنجیره کامل تولیدات و محصولات این دام در استان تکمیل شود.

موسوی بیان داشت: کشتارگاه دام سبک و سنگین نهبندان در راستای تکمیل زنجیره هاب منطقه ای شتر ایجاد و راه اندازی می شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دو میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای اجرای این پروژه اظهارکرد: این کشتارگاه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه راه اندازی کامل این کشتارگاه زمینه اشتغال ۵ نفر را به طور مستقیم فراهم می آورد، افزود: امکان کشتار روزانه ۵۰ رأس دام سبک و ۵ رأس دام سنگین در این مجموعه وجود دارد.

به گفته وی خط بسته بندی گوشت قرمز این کشتارگاه با امکان پیش سردکن، در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به پروژه بازار دام نهبندان هم اشاره کرد و بیان کرد: این پروژه که در حاشیه شهر نهبندان واقع شده، نقش کریدور انتقال و فروش دام سبک و سنگین را ایفا می کند.

موسوی با بیان اینکه ۴۰ غرفه در این مجموعه تعبیه شده است، تصریح کرد: امکان عرضه ۳ هزار دام سبک و ۳۰۰ دام سنگین به ویژه شتر را به صورت روزانه  وجود دارد.

به گفته وی ایجاد انبار کنسانتره و علوفه نیز بازار مستقیمی را برای تأمین نیاز دامداران منطقه فراهم می کند.

وی اعتبار هزینه شده از سوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای بازار دام نهبندان را نیز دو میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: زمینه اشتغال ۴۳ نفر در مرکز عرضه دام فراهم شده است.

 مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی عنوان کرد: ایجاد بستر فروش دام مناطق گرمسیری در فضای مجازی از برنامه های ستاد برای سودآوری غرفه داران در این مرکز است.

به گفته موسوی  پروژه مرکز عرضه دام نهبندان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی به مرحله بهره برداری می رسد.

کد خبر: ۱۰۸٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha