۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
خودروی خارجی ۸ برابر قیمت واقعی به مردم عرضه شد| سایه واردات قیمت خودرو را کاهش می دهد
نائب رئیس کمیسیون صنایع در گفتگو با بازار؛

خودروی خارجی ۸ برابر قیمت واقعی به مردم عرضه شد| سایه واردات قیمت خودرو را کاهش می دهد

حسینی‌کیا نائب رئیس اول کمیسیون صنایع مجلس گفت: خودروی خارجی ۸ برابر قیمت در بازار داخلی به مردم عرضه می‌شد لذا اگر واردات خودرو صورت گیرد این مسئله روی قیمت خودروهای خارجی و داخلی سایه می‌اندازد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در راستای واردات خودرو به کشور و انتقادات صورت گرفته به این موضوع گفت: مصوبه مجلس مربوط به اصلاح ماده ۴ طرح مذکور می‌شد که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود.

وی تأکید کرد: در جریان این ماده بنابراین بود که ما در ازای صادرات، قطعات خودرویی با ارز غیرمنشأ، دست به واردات خودرو بزنیم که این مسئله هیچ منافاتی باهم ندارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر عرضه و تقاضای خودرو با هم هم‌خوانی ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر ما به میزان کافی خودرو تولید نمی‌کنیم و به دلیل اینکه خودرو تولید نمی‌شود صف تقاضا زیاد است.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه متأسفانه دلالان و مافیای خودرو در بازار خودرو حاضر هستند، بیان داشت: دلالان و مافیا عرضه و تقاضای خودرو را بهم ریخته‌اند تا از این شرایط به نفع خود بهره‌برداری کنند.

وی تأکید کرد: از سویی دیگر خودروی خارجی ۸ برابر قیمت در بازار داخلی به مردم عرضه می‌شد لذا اگر واردات خودرو صورت گیرد این مسئله روی قیمت خودروهای خارجی و همچنین خودروهای داخلی سایه می‌اندازد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این طرح در راستای خدمت به مردم است، گفت: از سوی دیگر باید دانست این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه ما به قطعه‌سازان در این طرح گفته‌ایم که اگر قطعه‌ای صادر کردند می‌توانند خودرو به کشور وارد کنند، اظهار داشت: از این رو این مسئله به اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند و این مسئله شدنی است. همچنین ما در این طرح تأکید کردیم که ارز واردات باید منشأ داخلی داشته باشد. لذا اصلاً این ماده عملیاتی نخواهد شد مگر اینکه ارز آن ارز غیرمنشأ داخلی باشد.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha