۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
قانون حق کمیسیون مشاوران املاک روی میز مجلس
عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

قانون حق کمیسیون مشاوران املاک روی میز مجلس

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد در حال تدوین قانونی به منظور ضابطه‌مند شدن حق کمیسیون مشاوران املاک هستیم تا دست سودجویان در حوزه ملک قطع شود.

به گزارش بازار، اقبال شاکری در خصوص مشکلات مردمی در زمینه کد رهگیری اجاره نامه منزل و لزوم وجود این کد برای دریافت وام ودیعه مسکن گفت: وزارت راه و اتحادیه املاک کد رهگیری را فاقد هزینه معرفی می کنند ولی مشاوران املاک این مبلغ را از مردم می گیرند.

وی همچنین به تخلف بنگاه داران در زمینه خرید و فروش حق ثبت نام مسکن اقدام ملی اظهار کرد: به جای اینکه هزار بار یک مطلب را غیر قانونی اعلام کنند، ۱۰ بار باید موضوع را پیگیری نمایند و نظارت داشته باشند و متخلفان را نیز اعمال قانون کنند.

شاکری ادامه داد: به دلیل اینکه صنف مشاوران املاک تعداد تخلفات بسیاری دارند و در وزارت راه قرار ندارد، لذا از جایگاه درستی برخوردار نیست و قانون هم جرایمی در نظر گرفته است [که بازدارندگی ندارد].

وی افزود: تنها مسئله اصلی عدم نظارت دستگاه های نظارتی و سازمان های مربوطه است و هر اقدامی که صورت می گیرد باید به مردم اطلاع رسانی شود تا خودشان در برابر این پرداخت ها مقاومت کنند.

شاکری در عین حال مشکل را ناظر بر کوتاهی صنف مشاوران و دستگاه های نظارتی عنوان کرد و افزود: تا زمانی که اعمال قانون به خوبی صورت نگیرد، این تخلفات پا برجاست.

این نماینده مجلس به رادیو گفت‌وگو گفت: ما اعلام کردیم لایحه بیاورید تا مجلس درخواست ها را پیگیری کند یا حداقل در اعمال قانون حمایت نماید.

شاکری افزود: ما جلسات متعدد با اتحادیه داشتیم. این ها اعلام آمادگی می کنند ولی اقدامی صورت نمی گیرد. بنده باز هم از تریبون رادیو گفت‌وگو اعلام می کنم اتحادیه باید رسما نظرات و درخواست های قانونی خود را برای کمیسیون عمران ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: حق کمیسیون بنگاه ها در حال بررسی است و ضوابط به زودی کاملا تغییر می کند.

شاکری گفت: ان شاالله پس از اصلاحات شورای نگهبان، این قانون اجرایی شود و بنگاه ها را تابعِ ضوابط مشخصی نمایند.

در این راستا کمیسیون ها از قیمت گذاری روزِ ملک جدا شده و دست سودجویان و دلالان کوتاه خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha