۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
برنامه وزارت‌ نیرو برای جبران برق امیدوارکننده است
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

برنامه وزارت‌ نیرو برای جبران برق امیدوارکننده است

نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد که وزیر نیرو برنامه های خوبی برای جبران ۱۳ هزار مگاوت ناترازی برق در کشور را در دست اجرا دارد.

به گزارش بازار، مصطفی نخعی با اشاره به مطالبه عمومی مجلس در قضیه خاموشی ها و ناترازی در تولید برق اظهار کرد: ما در زمان خاموشی ها گزارشی مفصل را در صحن قرائت کردیم و بر اساس آئین نامه داخلی طرح توسعه صنعت برق را تهیه کردیم.

وی از جلسات کارشناسی متعدد در طول این مدت خبر داد و افزود: در هفته های اخیر عمدتا بر همین محور تمرکز کردیم تا ایرادات موجود را مرتفع و موارد لازم را اضافه کنیم.

به گفته نخعی انرژی های تجدیدپذیر و نیروگاه های برقابی و حرارتی در این قانون دیده شده است؛ خاصه اینکه وزیر نیرو هم برنامه های خوبی را برای جبران این ناترازی در دست دارد.

این نماینده مجلس دستیابی به این هدف مهم را نیازمند کارهای جهادی دانست و تاکید کرد مجلس، دولت و بخش خصوصی باید پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات موجود را مرتفع کنیم.

در این بین بخش خصوصی به خوبی پای کار حاضر شده است و در این راستا باید شرایط را برای عملکردی موفق تسهیل نماییم.

نخعی به رادیو گفت‌وگو گفت: بر اساس بودجه ۱۴۰۰ قییمت برق برای صنایع پر مصرف افزوده شده است که رقمی قابل توجه بود و لذا این صنایع برای حرکت به سمت ایجاد نیروگاه ترغیب شدند.

وی به آمار ۱۰هزار مگاواتی تولید برق توسط صنایعِ بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: با همت وزارت نیرو و دولت ان شاالله این عدد برای به جریان افتادن تولید محقق شود.

نخعی در عین حال به مدیریت شایسته صنایع در زمان خاموشی ها صحه گذاشت و این کار را موجب کنترلِ روند خاموشی های بخش خانگی عنوان کرد.

وی همچنین مصرف کمتر برق در صنایع را به تولید آسیب زننده خواند و افزود: رویه ای که در پیش خواهیم گرفت به رونق و جهش تولید و موارد مورد نظر رهبری کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha