۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
فروش بلیت پروازهای اربعین با ۳ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب| تعزیرات: تخلف ببینیم ورود می کنیم
«بازار» گزارش می دهد

فروش بلیت پروازهای اربعین با ۳ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب| تعزیرات: تخلف ببینیم ورود می کنیم

فروش بلیت پروازهای اربعین حسینی در حالی از ساعاتی پیش آغاز شد که همچنان ایرلاین ها سه تا چهار میلیون بالاتر از نرخ های خارج از مصوب بلیت ها را به متقاضیان عرضه می کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن:  پروازهای اربعین در حالی از امروز تا ۱۰ مهر ماه سال جاری با پذیرش ۶۰ هزار زائر و متقاضی پرواز به عتبات آغاز شد. این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری ساعاتی پیش اعلام کرد که فروش بلیت پروازهای اربعین حسینی با قیمت مصوب آغاز شد.

فروش بلیت پروازهای اربعین حسینی در حالی از ساعاتی پیش آغاز شد که همچنان ایرلاین ها سه تا چهار میلیون بالاتر از نرخ های خارج از مصوب، بلیت ها را به متقاضیان عرضه می کنند.

فروش بلیت پروازهای اربعین با ۳ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب| تعزیرات: تخلف ببینیم ورود می کنیم

طبق برنامه‌ریزی سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان حج و زیارت و ستاد اربعین، مقرر شده است، سفرهای اربعین امسال به دلیل شیوع کرونا فقط از طریق حمل و نقل هوایی انجام شود بنابراین در طی این مدت یاد شده( ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه) ایرلاین ها و برخی آژانس های مسافرتی درصدد هستند تا از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را برده و ضرر و زیان های خود را از بابت کاهش سفرها در پاندمی کرونا از سفر به عتبات تا حدودی جبران کنند.

طبق تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری در حضور نمایندگان مجلس مقرر شده است تا فروش بلیت در این مسیرها با نرخ مصوب ۵ میلیون تومان رفت و برگشت و همچنین ۶ میلیون تومان در مسیر مشهد-نجف-مشهد انجام شود

اگر چه طبق تصمیم سازمان هواپیمایی کشوری در حضور نمایندگان مجلس مقرر شده است تا فروش بلیت در این مسیرها با نرخ مصوب ۵ میلیون تومان رفت و برگشت و همچنین ۶ میلیون تومان در مسیر مشهد-نجف-مشهد انجام شود اما تنها یک گذر کوتاه در میان آژانس های مسافرتی متوجه خواهیم شد که ایرلاین ها در حال ارائه قیمت های بالاتر از مصوب سه تا چهار میلیون تومان به زوار هستند.

فروش بلیت پروازهای اربعین با ۳ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب| تعزیرات: تخلف ببینیم ورود می کنیم

سازمان تعزیرات ورود می کند؟
این تخلفات در حالی است که «محسن عسکری» مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات در پاسخ به این پرسش که تخلفات ایرلاین ها به سازمان تعزیرات از بابت گران فروشی بلیت هواپیما ارائه شده است یا خیر؟ می گوید: تاکنون هیچکدام از مراجع نظارتی در خصوص گرانفروشی بلیط اربعین گزارشی به سازمان تعزیرات ارسال نکرده اند.

تعزیرات سازمانی رسیدگی کننده است و باید مراجع نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری گزارشی از تخلفات مربوط به بلیط اربعین به ما ارسال کنند تا رسیدگی کنیم

وی افزود: تعزیرات سازمانی رسیدگی کننده است و باید مراجع نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری گزارشی از تخلفات مربوط به بلیط اربعین به ما ارسال کنند تا رسیدگی کنیم.

هر گزارشی که به سازمان تعزیرات ارسال شود در کوتاهترین زمان ممکن بررسی می‌شود و آژانس‌های هواپیمایی از سه تا پنج برابر میزان تخلف تا تعطیلی آژانس مجازات خواهند شد

وی گفت: هر گزارشی که به سازمان تعزیرات ارسال شود در کوتاهترین زمان ممکن بررسی می‌شود و آژانس‌های هواپیمایی از سه تا پنج برابر میزان تخلف تا تعطیلی آژانس مجازات خواهند شد.

اما احد آزادی خواه رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس چند روز پیش با بیان اینکه آشفتگی موجود در بازار بلیت‌های عراق هیچ توجیهی ندارد از وزارت راه و شهرسازی خواسته بود تا قیمت مشخصی تعیین کنند که برای ۱۰ روز بعد از اربعین نیز ثابت باقی بماند.

وی ادامه داد: امسال با توجه به اینکه شرایط سفر زائران اربعین به عراق برای شرکت در مراسم پیاده روی به دلیل شیوع کرونا خاص است و از آنجا که دولت عراق به نگاه مثبت جمهوری اسلامی ایران آمار زائران ایرانی را تا الان به دو برابر افزایش داده است، ما هم باید وضعیت داخلی را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که انگیزه در مردم برای عزیمت به این سفر ایجاد شود و با مانع مواجه نشوند.

فروش بلیت پروازهای اربعین با ۳ میلیون تومان بالاتر از قیمت مصوب| تعزیرات: تخلف ببینیم ورود می کنیم

تماس خبرنگار خبرگزاری بازار با یکی دو آژانس و مروری بر برخی سایت های فروش حکایت از ادامه گران فروشی ایرلاین ها دارد. به طوریکه در شرایطی که قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین پنج میلیون تومان اعلام شده است اما بلیت دو طرفه هنوز در بازه زمانی مورد توافق موجود نیست و قیمت های عجیب و غریبی در مسیر زائران اربعین به چشم می خورد. 

اگر زائری یک روز پس از این بازه زمانی یعنی ۱۱ مهر ماه به کشور بازگردد بلیت دو طرفه برای او در این سایت ها باز می شود اما با قیمت هفت تا ۸ میلیون تومان آن هم از مبدا تهران که باید حداکثر قیمت به صورت رفت و برگشت ۵ میلیون تومان باشد

حتی در بازه زمانی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه هیچ بلیت پرواز دو طرفه ای وجود ندارد و همه بلیت ها به صورت یکطرفه عرضه شده است. در حالیکه اگر زائری یک روز پس از این بازه زمانی یعنی ۱۱ مهر ماه به کشور بازگردد بلیت دو طرفه برای او در این سایت ها باز می شود اما با قیمت هفت تا ۸ میلیون تومان آن هم از مبدا تهران که باید حداکثر قیمت به صورت رفت و برگشت ۵ میلیون تومان باشد.

کد خبر: ۱۰۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha