۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
لزوم توجه سازمان برنامه و بودجه به انضباط بودجه کشور

لزوم توجه سازمان برنامه و بودجه به انضباط بودجه کشور

رئیس کل دیوان محاسبات در ششمین نامه خود به دولتمردان سیزدهم، خطاب به سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: این سازمان ۳ پروژه مرتبط با انضباط بودجه کشور را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از دیوان محاسبات کشور، ششمین نامه ارسالی مهرداد بذرپاش به دولتمردان سیزدهم که در راستای منویات امام خامنه‌ای و شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها مانع‌زدایی‌ها)، عملکرد ۷ قانون مرتبط با تولید، بُعد مقرراتی و آئین‌نامه‌ها و موضوع ترک فعل به مقامات ارشد دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌شود، خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسید.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این نامه از ۳ پروژه حیاتی برای انضباط بودجه کشور نام برده است که تاکنون به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده‌اند.
اصلاح نظام درآمد-هزینه استان‌ها، طراحی مدل جامع استقرار نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و واگذاری طرح‌های ملی و استانی نیمه‌تمام عمرانی به بخش غیردولتی پروژه‌هایی بودند که در نامه بذرپاش به میرکاظمی به آن‌ها اشاره شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: باید توجه داشت که به دلیل وجود مجوزهای قانونی موازی از جمله ماده ۲۷ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، برای خرید و فروش طرح ها، پروژه‌ها و کالاها و خدمات ناشی از آنها، ماده (۷) قانون رفع موانع تولید عملکردی نداشته است.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تاکید کرده است مبنای رسیدگی این دیوان در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد، حذف قوانین مزاحم و تحقق شعار سال ۱۴۰۰ به منظور اولویت‌بندی اقدامات اجرایی دستگاه‌های تحت امر سازمان برنامه و بودجه کشور خواهد بود.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha