۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
وزارت نیرو سازوکاری تعریف کند که سال آینده مشکل برق در صنایع نداشته باشیم
نماینده مردم فسا در مجلس:

وزارت نیرو سازوکاری تعریف کند که سال آینده مشکل برق در صنایع نداشته باشیم

نماینده مردم فسا در مجلس، عدم چاره اندیشی برای مشکلات برق در صنعت را یک چالش برای سال آینده دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی نماینده مردم فسا و عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتهای دولت قبلی نشستی با آقایان رزم حسینی و اردکانیان داشتیم که به بررسی دلایل قطع برق و راهکارهایی برای رفع آن پرداختیم.

وی افزود: متاسفانه با شرایط فعلی به لحاظ میزان مصرف برق و در مقابل میزان عرضه آن، سال آینده نیز این مشکل پدیدار خواهد شد به همین خاطر باید از الان برای این موضوع چاره اندیشی کرد بعلاوه اینکه سال به سال، شرکتهای جدیدی وارد مدار تولید می شوند که به میزان مصرف می افزاید در مقابل توسعه متوازنی در تامین برق لحاظ نمی شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم یکی از مسائل مهم در وزارت نیرو را برق عنوان کرد و افزود: در حوزه وزارت نیرو یکی از مهمترین موضوعات بازسازی و نوسازی سیستم برق کشور است. قطعی های متعدد برق در نقاط مختلف کشور موجب گلایه مردم و در ادامه در حوزه تولید، لطمات زیادی را به کارخانه ها وارد کرده است. از اساسی ترین و مهم ترین وظایف وزارت نیرو در حوزه برق برنامه ریزی برای رفع این مشکل است.

وی اظهار داشت: طبق جلسه ای که به آن اشاره کردم مزارع غیرقانونی رمزارزها از دلایل مهم مشکل برق اخیر است که بر این اساس باید برنامه منسجمی برای رصد رمزارزها تعریف و اجرایی شود بعلاوه اینکه مواردی در خصوص استخراج رمزارز خانگی اعلام شده که در صورت همه گیری مشکلات برق را به مراتب جدی تر خواهد کرد و این موضوع نیز باید مورد رصد و بررسی قرار گیرد تا شاهد مشکلات این چنینی در سال آتی به واسطه کمبود برق نباشیم.

فیروزی تاکید کرد: انتخاب فولاد و سیمان برای قطع برق، عجولانه و نادرست بود چراکه خسارتهای آن در این حوزه به واسطه نبود برق و خاموش شدن کوره ها و روشن کردن مجدد آن و صدماتی که به تجهیزات وارد می کند، این اولویت بندی را زیر سوال می برد. بعلاوه اینکه برخی محصولات، استراتژیک و تاثیر گذار بر محصولات دیگر هستند که می تواند بازار مصرف نهایی را با چالش مواجه کند. فولاد بر بازار مسکن و خودرو و … تاثیر گذار است و تحمیل قطع برق به تولیدکنندگان فولاد و در ادامه کاهش تولید و افزایش قیمت آن، بازار را ملتهب می کند.

وی خاطر نشان کرد: زمستان در راه است و امیدواریم دولت از حالا سازوکاری تعریف نماید تا مشکل گاز در فصل سرما به درستی مدیریت شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha