۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
بهترین لاستیک داخلی کدام است؟ | صدر نشینی کویرتایر و یزدتایر در بازار
«بازار »بررسی کرد

بهترین لاستیک داخلی کدام است؟ | صدر نشینی کویرتایر و یزدتایر در بازار

کویرتایر و یزدتایر به دلیل داشتن محصولاتی با عمرمفیدبالا وسواری نرم صدرنشین انتخاب مشتری بوده و پس از آن ایران تایر و بارز در مقام‌های سوم و چهارم قرار می‌گیرند.

بازار؛ گروه خودرو: لاستیک جز یکی از قطعات مهم مصرفی در خودرو است که خرید و استفاده آن برای مالکان خودرو در بازار همواره چالش اصلی محسوب می‌شود. باتوجه به افزایش قیمت تایر در یکسال گذشته، مالکان خودروها به دنبال خرید محصولاتی هستند که طول عمر بالا و دردسر کمتر داشته باشد. اما به دلیل اینکه اغلب مالکان خودروها در زمان خرید لاستیک کمترین توجه به توصیه خودروساز داشته، معمولا نظر فروشنده را برای انتخاب اعمال می‌کنند. این مساله سبب می‌شود نه تنها محصول با کیفیت را انتخاب نکنند بلکه در زمان استفاده نیز با چالش‌های همراه باشند. از این رو در این گزارش به بررسی بهترین تایر تولید داخل و دلایل آن خواهیم پرداخت که مشتریان در بازار بتوانند به راحتی محصول مناسب را انتخاب کنند.

چگونه لاستیک مناسب خودرو انتخاب کنیم؟
پیش از خرید لاستیک به دفترچه راهنما خودرو مراجعه کنید، در دفترچه‌های راهنما تایرهای که مالک خودرو براساس روش ساخت(نوع لایه)، سرعت، وزن، قطر رینگ و پهنایی که می‌تواند انتخاب کند ذکر شده است. خودروساز براساس دینامیک چرخ که وظایف فرمان پذیری، وزن خودرو، نیرو ترمز و ارتعاشات جاده تحمل می‌کند، نوع تایرمصرفی را اعلام می‌کند. پس از آگاهی نسبت به این موضوع در زمان خرید دقت کنید که تایرهای چهارفصل در زمان خرید انتخاب کنید. در نهایت نیز از انقضا تایر و گارانتی آن مطمن سپس محصول را خریداری کنید. قابل ذکر است هنگام خرید از فروشنده درخواست فاکتور به همراه مهره فروشگاه را داشته باشید.

بهترین لاستیک داخلی کدام است؟ | صدر نشینی کویرتایر و یزدتایر در بازار

کویر تایر به دلیل داشتن محصولاتی با سروصدای کم، بهبود سواری و نرمی در زمان استفاده و طول عمر بالا انتخاب نخست مالکان خودروها برای خرید است

کویر تایر صدر نشین بازار
همانطور که اشاره شد مالکان خودروها به دنبال محصولی هستند که عمرمفید قابل توجهی داشته باشد. در داخل کشور لاستیک سازان متعددی اقدام به تولید و عرضه محصول به بازار دارند. برخی از برندها به دلیل حجم تولید لیدر بازار هستند، اما آنچه که مشتریان را راغب به خرید می‌کند، کیفیت و عملکرد بهینه تایر است.

درشرایط فعلی بازار، محصولات کویر تایر صدر نشین انتخاب اصلی مالکان خودروها هستند. زیرا لاستیک‌های این برند، از چسبندگی بالا، ساییدگی کمتر و مصرف سوخت پایین برخوردار است. مهم‌ترین نکته خرید تایر، انتخاب محصولی است که در زمان استفاده صدای کمتری تولید کند، کویر تایر به واسطه این موضوع انتخاب اصلی مشتریان در بازار است.

لاستیک خودروهای که فاقد سیستم ترمز ABS هستند، به مرور زمان به دلیل ترمزگیری‌های ناگهانی تایر به سرعت از حالت بالانس خارج می‌شود. این مساله در اکثر برندهای داخلی و چینی قابل مشاهده است، اما کویرتایر کمترین میزان بالانس را در زمان استفاده تایر نیاز دارد. یکی دیگر از دلایل مهم صدرنشینی این برند در بازار، ترمزگیری و فرمان پذیری مناسب خودرو به دلیل کیفیت آج لاستیک‌های این برند است. فارغ از کاهش نرمی لاستیک در زمان استفاده تولیدات داخلی روی خودروها، کویر تایر با رفتار رانندگی و خودروهای داخلی بهترین عملکرد را داشته است.

بهترین لاستیک داخلی کدام است؟ | صدر نشینی کویرتایر و یزدتایر در بازار

یزدتایر محصولاتی دارد که مقاومت مناسب در دیواره تایر دارد، محصولات این سازنده معمولا از فرمان پذیری و ترمزگیری قابل قبولی حتی در صورت استفاده دراز مدت برخودار است

یزدتایر در مقام دوم
یزدتایر یکی دیگر از تولیدکنندگان با کیفیت تایر در بازار داخل کشور محسوب می‌شود. تولیدات این برند به دلیل طول عمر و فرمان پذیری مناسب، گزینه دوم خرید از سوی مشتریان محسوب می‌شود. تسمه و زهواره در این تایر به دلیل داشتن کیفیت مطلوب، عمرمفید، نرمی ناشی از حالت ارتجاعی بالا و لایه‌های پوششی با کیفیت نرمی سواری و طول عمر بالا ایجاد می‌کند. محصولات یزد تایر به دلیل داشتن مواد باکیفیت در دیواره کناری معمولا پایداری جانبی و مقاومت غلتشی مناسبی داشته و این عامل سبب شده در این دیواره ترک کمتری نسبت به سایر محصولات دیده شود. یزدتایر نیز محصولاتش در زمان استفاده سر و صدای کمتری تولد کرده، از این رو همیشه انتخاب اصلی مالکان خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی یا تاکسی‌های اینترنتی هستند. گفتنی است که لاستیک‌های تولید این کارخانه در زمان استفاده دراز مدت نیز منجربه افزایش مصرف سوخت نخواهد شد. هرچند که در سال گذشته کیفیت این محصول بهتر و صدر نشین بازار بود، اما امسال در مقام دوم قرار گرفت.

بهترین لاستیک داخلی کدام است؟ | صدر نشینی کویرتایر و یزدتایر در بازار

محصولات ایران تایر دارای ضعف در دیواره تایر و عدم فرمان پذیری مناسب برای حرکت هستند، محصولات این تایرساز نیازمند نگهداری بالا است

ایران تایر مقام سوم
در بازار فعلی لاستیک داخل کشور ایران تایر در مقام سوم انتخاب خرید از سوی مشتریان قرار دارد. ایران‌تایر محصولاتی به بازار عرضه می‌کند که از نظر ترمزگیری و فرمان پذیری در مقام سوم قرار گرفت. این تولیدکننده محصولاتی به بازار عرضه می‌کند که از نظر استحکام دیواره و البته چسبندگی چندان مطلوبی ندارد.

از سوی در درازمدت لاستیک‌های این تولید کننده منجربه افزایش مصرف سوخت می‌شود، همچنین آج‌های این محصول از کیفیت مطلوب برای بهبود پایداری برخوردار نیست. اگر مالک خودرو رفتار رانندگی مناسبی با این تایر نداشته باشد نیاز جدی به بالانس مستمر خواهد داشت. ایران‌تایر در تلاش هست که کیفیت تایرهای تولیدی را افزایش دهد، این بهبود کیفیت در کاهش سروصدا این تایر در زمان استفاده مشخص است. متاسفانه یکی از ضعف‌های اصلی تایرهای داخلی تولید سروصدا، کیفیت پایین دیواره و عدم فرمان پذیری مناسب است. متشریان در بازار محصولی را می‌خواهند که دغدغه کمتر نگهداری را داشته باشد و در درازمدت منجربه ایجاد دردسر و کوبش فرمان در سیستم تعلیق و فرمان نشود. زیرا این کوبش می‌تواند به سرعت قطعات موجود در خودرو را مستهلک کند.

بهترین لاستیک داخلی کدام است؟ | صدر نشینی کویرتایر و یزدتایر در بازار

لاستیک‌های بارز اگر در خودروهای فاقد ترمز ABS استفاده شود، نیازمستمر به بالانس و عدم سواری نرم برای خودرو را ایجاد می‌کند

بارز در مقام چهارم
شرکت لاستیک سازی بارز، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تایر در ایران محسوب می‌شود که برند مطرح و شناخته شده در بازار داخلی است. گاهی فروشندگان تایر معتقد هستند که بارز لیدر بازار تایر در کشور بوده و تاثیرگذاری مناسبی دارد. تولیدات این برند از نظر مشتریان در مقام چهارم قرار گرفته است، محصولات بارز دارای فرمان پذیری مناسب، بهبود ترمزگیری و کاهش مصرف سوخت برای خودرو هستند.

اما تایرهای این برند در زمان استفاده احساس کوبش به راننده منتقل می‌کنند، عملکرد محصولات بارز در این دسته مشابه کومهو بوده و حس خشکی در سواری انتقال می‌دهد. از سوی بارز هرچند کیفیت مناسبی در آج دارد، اما در دیواره تایر ضعیف است. زیرا در یکسال پس از استفاده ترک‌ها متعددی در دیواره تایر دیده می‌شود. همچنین برخی از محصولات این تولیدکننده در زمان استفاده سروصدای فراوانی تولید می‌کند. اگر از لاستیک‌های بارز برای خودروهای که مجهز به سیستم ترمز ABS نیستند، استفاده شود منجربه ایجاد حالت لرزش و بالانس‌های متعدد خواهد شد. این موضوع سبب شده که بارز باتمام تکنولوژی روز در تولید، در مقام آخر ازسوی مشتریان برای انتخاب در بازار قرارگیرد.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha