۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
خدمات قضایی با ارزانترین قیمت ارائه شود
رئیس قوه قضاییه:

خدمات قضایی با ارزانترین قیمت ارائه شود

محسنی اژه ای، رییس دستگاه قضا گفت: نگاه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید خدمت محور باشد نه تعرفه محور و خدمات به مردم ارزان ارایه شود.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی دستورات ویژه‌ای برای ارتقاء خدمات الکترونیک قضایی صادر کرد.

وی گفت:نگاه دفاتر خدمات قضایی باید خدمت محور باشد؛ نه تعرفه محور و خدمات قضایی باید با ارزانترین قیمت به مردم ارائه شود.

رییس دستگاه قضا ادامه داد: دنبال تصدی گری در دفاتر خدمات قضایی نیستیم، اما دفاتر باید تحت نظارت هوشمند و قوی قرار گیرند.

وی افزود: در کنار توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرها باید به مناطق محروم و روستاها هم توجه ویژه داشت و هموطنان ما در خارج کشور هم باید سریع و آسان به خدمات قضایی دسترسی پیدا کنند.

اژه‌ای همچنین دستوری برای تسهیل رسیدگی به دعاوی مربوط به انحصار وراثت و تحریر ترکه که سالانه ۴۵۰ هزار فقره پرونده برای آن در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود، صادر کرد.

وی تصریح کرد: هوشمند سازی حداکثری کل فرایند و بازطراحی شیوه انتشار آگهی‌های انحصار وراثت با توجه به سرعت بالای تکنولوژی شاید ضروری باشد نه تنها بخشنامه‌ها و ابلاغیه‌های سال‌های گذشته، که حتی دستورالعمل‌هایی که طی یک سال اخیر صادر و ابلاغ شده اند، متناسب با شرایط روز و نیاز جامعه اصلاح و به روزرسانی شوند.

کد خبر: ۱۰۸٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha