۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
دیوان محاسبات به عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ورود کند
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دیوان محاسبات به عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی ورود کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس برای درآمدهای حاصل از قوانین مالیاتی در بودجه، هزینه تعریف کرده لذا در صورت عدم اجرای قانون مذکور نظام بودجه ریزی کشور به هم میریزد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضائی کوچی، در رابطه با لزوم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گفت:  پس از تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی اقداماتی برای راستی آزمایی از واحدهای خالی از سکنه  صورت گرفت و بر اساس آن بیش از یک میلیون واحد مسکونی شناسایی شد. لذا اینکه برخی افراد عنوان می‌کنند که هیچ اقدامی برای شناسایی این واحدهای مسکونی صورت نگرفته و آمارهای اعلامی مربوط به سال‌های گذشته است، کذب و غیر واقعی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: خانه های شناسایی شده به سازمان امور مالیاتی معرفی شده اما عدم اخد مالیات از واحدهای خالی به دلیل وجود مشکل در ساختار اخذ مالیات از خانه های خالی است. مجلس برای درآمدهای حاصل از قانون مالیات بر خانه های خالی در بودجه، هزینه تعریف کرده لذا در صورت عدم اجرای  قانون مذکور نظام بودجه ریزی کشور به هم میریزد.

رئیس کمیسیون عمران ادامه داد: بارها و بارها اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی را از وزرات راه و شهرسازی پیگیر شدیم اما هیچ مانعی در این وزارت خانه وجود ندارد بلکه مشکلات موجود در سازمان امور مالیاتی است. از این رو باید جلسه مشترکی با وزارت اقتصاد دارایی و وزارت راه و شهرسازی برگزار و  مشکلات را بررسی کنیم. متاسفانه تاکنون حتی یک ریال هم از محل مالیات بر خانه‌های خالی به خزانه واریز نشده است.

رضایی تاکید کرد:  ما اصرار داریم که دیوان محاسبات هم به موضوع ورود کند زیرا ساعت‌ها برای تدوین و تصویب قانونی در مجلس وقت صرف می‌شود و دلیل بر عدم اجرای آن وجود ندارد. از این رو بی توجهی به اجرای قوانین مصداق استنکاف از قانون بوده و دیوان محاسبات باید با مختلفین قاطعانه برخورد کند.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha