۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کاهش قدرت رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی به دلیل فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

کاهش قدرت رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی به دلیل فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تولید داخل کفاف نیاز بازار خودروهای سنگین را نمی‌دهد، گفت: کالاهای ایرانی به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل، قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از دست داده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معصومه پاشائی بهرام درباره ضرورت رفع مشکلات حمل و نقل جاده‌ای با توجه به نقش خودروهای سنگین در صادرات غیرنفتی، گفت: کالاهای ایرانی به دلیل فرسودگی ناوگان حمل و نقل، قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از دست داده‌اند بنابراین این ناوگان باید هرچه سریعتر نوسازی شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید داخل کفاف نیاز بازار را نمی‌دهد و باید ظرفیت و تعداد توانایی تولیدکنندگان داخلی در تولید خودروهای سنگین مشخص شود تا مابقی از طریق واردات تأمین شود.

وی با بیان اینکه کشنده‌های وارداتی باید عمر کمتر از ۱۰ سال داشته باشند تا بتوان از این طریق صرفه‌جویی ارزی کرد، ادامه داد: جاده‌های مواصلاتی کشور به دلیل تردد کشنده‌های سنگینی که عمرشان به بیش از ۳۵ و ۴۰ سال می‌رسد به شدت آسیب دیده است و باید هرچه سریعتر از خسارت بیشتر جلوگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: هرچند اولویت نخست ما حمایت از تولید داخل است و ما نیز از این موضوع حمایت می‌کنیم اما نباید به دلیل حمایت از یک صنعت، سایر صنایع قدرت رقابت خود را در بازارهای جهانی از دست دهند.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha