۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
مدیریت جدید تامین اجتماعی باید از روستاییان و بازنشستگان به طور ویژه حمایت کند
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مدیریت جدید تامین اجتماعی باید از روستاییان و بازنشستگان به طور ویژه حمایت کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: مدیرعامل تامین اجتماعی باید پرداخت به موقع حقوق مستمری‌بگیران و حمایت از روستاییان و بازنشستگان تحت پوشش این سازمان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی زاده، با اشاره به مواردی که باید در اولویت برنامه‌های مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد، گفت: رییس تامین اجتماعی باید بداند که از این لحظه که منصوب شده است مسئولیت حمایت از ۴۵ میلیون نفر جمعیت کشور را برعهده دارد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، در بیان موضوعاتی که باید پیگیری آنها در اولویت دستورکار مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد، ادامه داد: اولویت اول آقای موسوی باید پرداخت به موقع حقوق مستمری بگیران این سازمان باشد تا برای تامین معیشت خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد: توجه به حوزه درمان باید در اولویت دوم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد به ویژه در شرایط کنونی که پرداخت هزینه‌های درمان بسیار سخت است، ضمن اینکه اغلب افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی میانسال یا بازنشسته هستند و هزینه‌های درمان آنها بسیار بالا است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: آقای موسوی باید دقت کند که همه مستمری‌بگیران در کلان شهرها سکونت ندارند که بتوانند از امکانات مرکز استان استفاده کنند، بلکه بسیاری از آنها در روستاها هستند و حتی به بخش یا شهرستان هم دسترسی ندارند، بنابراین باید به گونه‌ای هماهنگ کند که جمعیت قابل توجهی از این مستمری بگیران که در مناطق دوردست سکونت دارند به طور ویژه مورد توجه قرار گیرند و سهم بیشتری از برنامه‌های حمایتی این سازمان داشته باشند، همچنین باید برای توسعه کلینیک‌ها و دی کلینیک‌ها در بخش‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی کند و شرایطی فراهم کند که افراد روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی با پرداخت کمترین هزینه بتوانند از امکانات درمانی این مراکز بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بازنشستگان از دیگر گروه‌هایی هستند که این سازمان باید به طور ویژه از آنها حمایت کند، چرا که این افراد سال‌ها برای این کشور زحمت کشیده و به ارائه خدمات پرداخته‌اند بنابراین در این شرایط باید سهمی بیشتری از خدمات حمایتی این سازمان داشته باشند.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شرافتی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
      0 0
      شمارا به خدا بفکر مان باشید با حقوق ۳و۴صد جلو عروس داماد خجالت می کشم یچالم خالیست