۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
 بازارهای جهانی مرکبات را یکسال پس از تصاحب از دست می دهیم
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران:

بازارهای جهانی مرکبات را یکسال پس از تصاحب از دست می دهیم

ساری- شعبانی، مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه نتوانستیم بازارهای جهانی مرکبات را تصاحب کنیم، گفت: امسال وارد بازاری می شویم و سال بعد آن را از دست می دهیم.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار با تاکید بر تشکیل کنسرسیوم صادراتی اظهار داشت: باید محصولی به دنیا عرضه کنیم که از نظر کیفیت و کمیت درجه بالایی داشته باشیم.

وی با اظهار اینکه هفتمین کشور تولیدکننده مرکبات در جهان هستیم، گفت: تولید مرکبات در کشور پنج میلیون تن اما میزان صادرات آن ۲۰۰ هزار تن است و این نشان می دهد که نتوانستیم بازارهای جهانی را تصاحب کنیم.

وی ادامه داد: ما متاسفانه یکسال بازار صادراتی دنیا را می گیریم و سال بعد آن را از دست می دهیم و این نشان می دهد که روش های بسته بندی، سورتینگ و غیره سبب شده نتوانستیم در بازارها ماندگار شویم.

وی تصریح کرد: برای ماندگاری در بازارهای صادراتی دنیا باید همه اعم از باغدار و مسئولان پای کار بیایند و این انتظار را از وزارت جهاد کشاورزی داریم که برای بازار پنج میلیون تن مرکبات در کشور برنامه ریزی کند.

شعبانی با تاکید بر مدیریت جامع و کامل بازار مرکبات تصریح کرد: انتظار داریم دولت موانع فرا روی حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای با برنامه ریزی درست و جامع از سوی مسئولان و متولیان امر رفع شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha