۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
واردات چند قلم کالا با منشا حیوانی به الجزایر ممنوع شد
معاونت بین‌الملل اتاق ایران اعلام کرد

واردات چند قلم کالا با منشا حیوانی به الجزایر ممنوع شد

با اعلام اداره کل خدمات دامپزشکی وزارت کشاورزی و توسعه روستایی الجزایر، واردات چندین قلم کالا با منشا حیوانی از ابتدای سپتامبر ۲۰۲۱ به این کشور به صورت موقت ممنوع شد.

به گزارش بازار، معاونت بین‌الملل اتاق ایران اعلام کرد، اداره کل خدمات دامپزشکی وزارت کشاورزی و توسعه روستایی الجزایر، واردات چندین قلم کالا با منشا حیوانی را از ابتدای سپتامبر ۲۰۲۱ به این کشور به صورت موقت ممنوع اعلام کرده است.

این کالاها شامل کنسرو ماهی تن و محصولات یخ‌زده شیلات، مورتادلای مرغ، انواع کالباس پرندگان، ماست، بستنی و کرم دسر، زرده تخم‌مرغ مایع، پشم و موی شتر، محصولات پخته و نیمه پخته بر اساس گوشت سفید و قرمز و طعمه زنده برای ماهیگیری، می‌شود.

الجزایر در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۳۵ میلیون دلار واردات داشته که نسبت به سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد. این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴ میلیارد دلار صادر کرد که نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

صادرات الجزایر در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۳۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. در این بین همه‌گیری کرونا و کاهش قیمت‌های نفت و گاز علت اصلی کاهش صادرات این کشور در سال ۲۰۲۰ عنوان می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات، واردات الجزایر در ۵ ماهه اول سال ۲۰۲۱ با ۲۰ درصد کاهش نسبت به دوره مشابه سال قبل به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است.

در عین حال با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی نفت و گاز، پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش قابل ملاحظه صادرات این کشور در سال ۲۰۲۱ است.

شرکت ملی نفت وگاز این کشور پیش‌بینی می‌کند که صادرات نفت و گاز طی سال جاری به بیش از ۳۰ میلیارد دلار برسد. در بخش غیرنفتی نیز دولت الجزایر صادرات ۵ میلیارد دلاری را برای سال جاری هدف‌گذاری کرده که تاکنون نیمی از آن محقق شده است.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha