۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
ناحیه صنعتی بدره همچنان ناقص| موانع تولید برطرف نشد
بازار گزارش می‌دهد؛

ناحیه صنعتی بدره همچنان ناقص| موانع تولید برطرف نشد

ایلام- ناحیه صنعتی شهرستان بدره بعد از سال‌ها علاوه بر اینکه در بحث زیرساخت‌ها ناقص است، فقط ۲ واحد تولیدی در این ناحیه فعالیت دارند و نیازمند حضور سرمایه گذاران است.

بازار؛ گروه استان‌ها: شهرک‌ها و نواحی صنعتی ظرفیت‌های مهمی برای تولید و اشتغال هستند، ناحیه صنعتی بدره یکی از این ظرفیت‌های هم برای رونق تولید و اشتغال در استان ایلام است که در صورت حمایت جدی از سرمایه گذاران می‌تواند بخش مهمی از مشکل اشتغال و سرمایه گذاری را در این شهرستان حل کند.

بعد از گذشت سال‌ها از تصویب ناحیه صنعتی شهرستان بدره، ۲ واحد تولیدی در این ناحیه راه اندازی و شروع به فعالیت کرده، حالا که چرخ تولید در ناحیه صنعتی بدره راه افتاده مسئولان هم برای رونق تولید این شهرک آستین همت را باید بالا بزنند و موانع پیش روی تولیدکنندگان را مرتفع سازند.

جوانان بدره نیازمند اشتغال هستند
یکی از شهروندان بدره در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تنها ۲ واحد تولیدی در ناحیه صنعتی بدره راه اندازی شده و نیاز است مسئولان زمینه حضور سرمایه گذاران بیشتر در این شهرک فراهم کنند.

محمد عباسی تصریح کرد: متاسفانه در شهرستان بدره به دلیل نبود طرح‌های اشتغالزایی بیشتر جوانان به دیگر استان‌های کشور مهاجرت کرده‌اند.

بدره نیازمند حضور سرمایه گذاری است
سرپرست فرمانداری بدره در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امیدواریم با احصای نواقص ناحیه صنعتی و نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و پیگیری مشکلات آنها از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان بتوانیم گام مهمی در راستای توسعه و اشتغال شهرستان بردارم.

ناحیه صنعتی بدره همچنان ناقص| موانع تولید برطرف نشد

مسلم تیرافکن بیان کرد: شهرستان بدره نیازمند حضور سرمایه گذاری برای رونق ناحیه صنعتی است، در این شهرستان ظرفیت‌های بزرگی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

اراضی قابل واگذاری ناحیه صنعتی به اتمام رسیده است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ناحیه صنعتی بدره در سال ۹۷ تمامی زیرساخت‌های آن شامل آب، برق و تلفن مهیا شده و به بهره برداری کامل رسیده است.

دو طرح دیگر هم برای ناحیه صنعتی پیش بینی شده است که در حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت

اقبال اسماعیلی افزود: مشکل اصلی این ناحیه صنعتی این است که اراضی قابل واگذاری آن به اتمام رسیده و پیگیر ناحیه صنعتی شماره ۲ بدره هستیم، امیدواریم سایر متقاضیان بتوانند در آنجا سرمایه گذاری کنند و رونقی به منطقه دهند.

ناحیه صنعتی بدره همچنان ناقص| موانع تولید برطرف نشد

وی تصریح کرد: در این ناحیه صنعتی امسال حدود ۵۰۰ میلیون تومان صرف هزینه آماده سازی جاده ورودی آن شده است، طی برنامه‌ای قرار است در شش ماهه دوم سال کار آسفالت این ناحیه صنعتی به طول یک کیلومتر انجام و ساختمان اداری آن نیز شروع به کار کند.

مجوز ایجاد چند طرح بزرگ در ناحیه صنعتی بدره
اسماعیلی عنوان کرد: یک طرح بسیار بزرگ و خوب گلخانه نیز در این ناحیه صنعتی مجوز دریافت کرده و بعضی از کارهای اجرایی آن نیز انجام شده، اگر این طرح انجام شود بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: دو طرح دیگر هم برای ناحیه صنعتی پیش بینی شده است که در حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

۶۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند
وی افزود: در کل استان ۱۳ ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد که شامل هفت شهرک صنعتی و ۶ ناحیه صنعتی است که هر ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده است.

با توجه به اینکه عزم دولت برای احیا و فعال سازی صنایع خرد، کوچک و متوسط بسیار جدی است، در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان زیرساخت‌ها، بستر و آمادگی لازم برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دارد

ناحیه صنعتی بدره همچنان ناقص| موانع تولید برطرف نشد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام اضافه کرد: در حدود ۶۰ درصد واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فعال هستند و حدود ۴۰ درصد نیز غیرفعال است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه عزم دولت برای احیا و فعال سازی صنایع خرد، کوچک و متوسط بسیار جدی است، در این راستا شرکت شهرک‌های صنعتی استان زیرساخت‌ها، بستر و آمادگی لازم برای حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را دارد.

صنعت یک واژه غریب در شهرستان بدره است چرا که در این شهرستان هم اکنون به جز چند واحد تولیدی کوچک، خبری از واحدهای بزرگ صنعتی نیست. اشتغال پایدار و سرپا ماندن صنعت نیازمند حمایت مسئولان است.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha