۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
قیمت گاز در اروپا همچنان رکورد می‌زند

قیمت گاز در اروپا همچنان رکورد می‌زند

گازپروم روسیه اعلام کرد که قیمت گاز در اروپا همچنان می‌تواند رکوردهای تازه‌ای از خود به جا گذارد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه، روز جمعه (۲۶ شهریورماه) اعلام کرد که قیمت‌های گاز طبیعی در اروپا – که هم‌اکنون بسیار بالاست – می‌تواند به‌دلیل پایین بودن سطح ذخیره‌سازی‌ها رکوردهای تازه‌ای را ثبت کند.

وی همچنین در همایشی آنلاین گاز طبیعی را سوختی پاک نامید و گفت: تقاضای گاز طبیعی در حال افزایش است و این مسئله می‌تواند در انتقال به سوی انرژی‌های سبز کمک کند.

مدیرعامل گازپروم افزود: ذخیره‌سازی گاز اروپا اکنون ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب کمتر از سطح نرمال است و اروپا با کمبود ذخیره‌سازی زیرزمینی وارد دوره پاییز/ زمستان می‌شود.

قیمت شاخص گاز تی‌تی‌اف (TTF) هلند، شاخصی اروپایی، امسال به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و با بیش از سه برابر شدن، سبب بالا رفتن قیمت برق شده است.

مدیر خط لوله نورد استریم-۲ تأکید کرد که گازپروم به‌طور کامل به تعهدهای خود در زمینه عرضه پایبند است و این شرکت آماده است که در صورت نیاز گاز بیشتری به اروپا ارسال کند.

گازپروم هفته گذشته اعلام کرده بود که عملیات ساخت خط لوله نورد استریم-۲ به پایان رسیده است. با آغاز فعالیت این خط لوله، ظرفیت انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق دریای بالتیک دوبرابر می‌شود.

گازپروم تصریح کرده بود که برای انتقال گاز با این خط لوله، منتظر چراغ سبز آلمان است.

نورد استریم -۲ با تحریم‌های ایالات متحده و انتقاد دیگر کشورها از اتحادیه اروپا به‌دلیل افزایش وابستگی به واردات انرژی از روسیه روبه‌رو شده است.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha