۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
 نقش فناوری در بخش معدن استان مرکزی کم رنگ است/ عامل فقدان شتاب دهنده های بومی در کاستی استان مرکزی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مرکزی در گفتگو با بازار:

نقش فناوری در بخش معدن استان مرکزی کم رنگ است/ عامل فقدان شتاب دهنده های بومی در کاستی استان مرکزی

اراک--مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مرکزی گفت: برداشت از معادن با فناوری‌های روز این صنعت فاصله دارد و ورود فن‌آوری‌های جدید می تواند نقش بسزایی در کاهش ضایعات و بهره‌وری اقتصادی از معادن داشته باشد.

طیب میرزایی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه نقش فناوری در بخش معدن  استان مرکزی در حال حاضر کمرنگ است، اظهار کرد: این در حالی است که بعضی از دانشگاه های استان مرکزی مانند دانشگاه صنعتی اراک به طور تخصصی در حوزه معدن پژوهش می کنند.

 وی ارزش افزوده بالای ناشی از فعالیت معادن برای صاحبان آن را از دلایل عدم گرایش آنان به سمت فناوری روز  عنوان کرد و افزود: همین امر اهمیت فناوری و بهسازی روال کار را در نظر آنان کم اهمیت جلوه داده است.

میرزایی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه، جذب سرمایه گذار برای تقویت فعالیت دانش بنیان های نوپا بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: علیرغم استقبال سرمایه گذاران از به کارگیری سرمایه در بخش صنعت، متاسفانه استارت آپ ها و دانش بنیان نوپا از حمایت صاحبان سرمایه محرومند و چتر حمایت کمتری را روی سر خود می بیند.

 مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی اضافه کرد: فقدان شتاب دهنده های بومی از کاستی‌های استان است که رفع این معضل و افزایش میزان سرمایه‌گذاری ریسک پذیر می‌انجامد. چرا که در عرصه رقابت ها ایده پردازان استانی تنها با حمایت‌های سرمایه ای قادر به رقابت با رقبای بزرگ هستند.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha