۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
بازار بورس همچنان دستخوش انتظارات تورمی| احتمال ریزش پس از تصویب طرح مالیات بر عواید
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بازار بورس همچنان دستخوش انتظارات تورمی| احتمال ریزش پس از تصویب طرح مالیات بر عواید

لرستان- حیدری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار بورس همچنان دستخوش انتظارات تورمی است و تا مشخص شدن وضعیت برجام فعلا همین روند صعودی آرام تا بهمن ماه ادامه دارد. 

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: شاخص بازار سهام بیشتر دستخوش انتظارات تورمی در بطن جامعه است، وقتی هیچگونه رویکرد اقتصادی در بازار وجود ندارد پس رفتارهای شخصی مسئولان و انتظارات تورمی و هر گونه خبر، حرف یا حاشیه انفرادی در روند بازار اثرات چشمگیری دارد. 

وی افزود: در این مدت بازار روند صعودی رو به مثبت داشته است که این وضعیت نتیجه تحولات و رویکردهای اقتصادی خاصی نیست بلکه حاصل تورمی است که می توان از دولت انتظار داشت؛ از آنجایی که در حیطه بین‌المللی، فعلا نتیجه مذاکرات مشخص نیست و در ابهام است احتمالا همین روند صعودی آرام و مستمر را خواهیم داشت. 

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این روند تا بهمن‌ماه ادامه دارد و بازار در همین محدوده نوسان می کند، عنوان کرد: اخبار و شایعات، بر بازار بورس و سرمایه اثرگذار است ولی تغییرات نرخ دلار هیچگونه اثری بر این بازار ندارد در واقع این اشتباهی است که در بازار وجود دارد؛ یعنی خود دلار علت حرکت بازار نیست بلکه دلیل حرکت تورم است و علت تورم ضعف عملکرد مدیریت اقتصادی مسئولان می باشد.

وی تصریح کرد: آن چیزی که بر بازار بورس اثر خواهد گذاشت، حرکت همسوی مردان اقتصادی این دولت با مجلس در بحث طرح مالیات از عواید خواهد بود و همین موضوع در میان مدت ریزش سنگینی در بازار سهام ایجاد می کند بنابراین کسانی که در بازار سهام کار می کنند باید پیگیر این موضوع باشند.

حیدری بیان کرد: پیشنهاد ما برای کسانی که در این بازار کار می کنند این است که در کنار اطلاعاتی که می دانند از منبع اطلاعاتی قوی نیز (رانت) برخوردار باشند.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha