۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
 ۶۹ درصد از صادرات کالای زنجان به کشور ترکیه بوده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۶۹ درصد از صادرات کالای زنجان به کشور ترکیه بوده است

زنجان-رنگ رونا،رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه طی سالجاری بیش از ۶۹ درصد از صادرات کالای زنجان به کشور ترکیه بوده است،گفت: بیشترین واردات استان هم از کشور ترکیه است.

مهدی رنگ رونا در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توجه به حمل و نقل هوایی باعث افزایش صادرات می شود،گفت: در کنار توسعه تجارت خارجی می توان با ایجاد خط پروازی بخش گردشگری و توریستی را تقویت کرد. 

وی با بیان اینکه  ایجاد یک خط پروازی از استان زنجان می تواند به توسعه تجارت و تسهیل رفت و آمدها کمک کند،اظهار کرد: ایجاد این خط پروازی نیازمند کمک فرودگاه زنجان و دستگاه های مربوطه است.

رئیس کمیسیون تجارت و روابط خارجی اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه طی سالجاری بیش از ۶۹ درصد از صادرات کالای استان به کشور ترکیه بوده است،گفت: بیشترین واردات استان هم از کشور ترکیه است بنابراین باید خط پروازی زنجان از ترکیه تقویت شود. 

رنگ رونا تاکید کرد: برند محصولات صادراتی استان زنجان تعریف‌شده و این مهم در مرکز تحقیق و توسعه برند اتحادیه صادرکنندگان استان صورت گرفته و در نقشه راه تجارت و صادرات خارجی به همت اتاق بازرگانی زنجان کشورهای هدف بر اساس حجم مراودات و میزان روابط تجاری و اقتصادی تقسیم‌بندی شده است.

رنگ رونا به تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان اشاره کرد و ابراز داشت: برای توسعه صادرات باید ارتباط تجاری خود با کشورهای مختلف را تقویت کنیم و طی سال جاری این مهم به جد مورد تأکید است. 

وی با بیان اینکه برند محصولات صادراتی استان زنجان تعریف‌شده است،افزود: طی سالجاری ارتباط تجاری با کشور ترکیه تقویت می شود و باید برای توسعه صادرات کالا از استان مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای ،هوایی و ریلی رفع شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha