۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
پرواز کارگوی آبادان- کویت برقرار شد| صادرات هوایی از منطقه آزاد اروند به اوراسیا در آینده‌ای نزدیک
برای اولین بار؛

پرواز کارگوی آبادان- کویت برقرار شد| صادرات هوایی از منطقه آزاد اروند به اوراسیا در آینده‌ای نزدیک

آبادان- برای اولین بار در تاریخ هوایی فرودگاه بین‌المللی آبادان پرواز کارگو آبادان-کویت به منظور انجام صادرات هوایی برقرار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند شامگاه پنج شنبه در آئین برقراری پرواز کارگو آبادان-کویت در فرودگاه بین‌المللی آبادان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که برای منطقه آزاد اروند دارای اهمیت است، راه‌اندازی پرواز کارگو بوده و با توجه به اینکه ما نزدیکترین نقطه به کشورهایی همچون کویت و عراق هستیم، با اقدامی که در فرودگاه بین‌المللی آبادان صورت گرفت این پرواز اولین گام برای ایجاد فرصت در منطقه خواهد بود.

حسین گروسی افزود: افرادی که در موضوع تولید کالا فعالیت دارند نه تنها در منطقه آزاد اروند بلکه از سراسر استان خوزستان می‌توانند کالای خود را از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان صادر کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه مقاصد بعدی کارگو کدام کشورها است، توضیح داد: در حال حاضر مقاصد نزدیکی همچون جنوب عراق و کشور کویت مقصد پروازهای کارگو از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان خواهند بود که در گام بعدی می‌توان کشورهای ترکیه، روسیه و اوراسیا را نیز تحت پوشش این طرح در منطقه در آورد.

تکمیل ترمینال کارگویی
مسعود خواست خدایی، مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان نیز در این آئین اظهار کرد: ارسال بار پیش از این در فرودگاه‌های اصفهان، شیراز و سایر فرودگاه‌های کشور انجام می‌شد که با افتتاح این طرح در آبادان، ضمن کاهش هزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران منطقه، شرکت‌های هواپیمایی نیز در این موضوع ذینفع خواهند بود.

وی در پاسخ به سئول خبرنگار بازار مبنی بر اینکه ترمینال کارگو تا چه تاریخی به صورت کامل تکمیل می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته مجموع مشارکت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند احداث سالن جدید فرودگاه آبادان را رقم زد و در صدد هستیم که در آینده این سالن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پذیرای مسافران باشد.

مدیر فرودگاه بین‌المللی آبادان عنوان کرد: امشب اولین پرواز با بار آبزیان به مقصد کویت روانه خواهد شد و در صدد هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های آینده دامنه فعالیت این کارگو را افزایش دهیم.

اولین تجربه بین‌المللی فرودگاه آبادان در زمینه باربری
محمدرضا پارسا اصیل، مدیرکل گمرک آبادان نیز در این آئین اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی آبادان امشب اولین تجربه بین‌المللی خود را در زمینه باربری تجربه کرد و پیش‌بینی می‌شود که این اقدام در شرایط معیشت مردم و اقتصاد منطقه تاثیر به سزایی داشته باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه پیش بینی شما برای رقم صادراتی تا پایان سال جاری چه میزان خواهد بود، توضیح داد: اکنون همه صادرکنندگان در حال بررسی میزان حمایت مسئولان هستند که با هماهنگی صورت گرفته در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها همه حمایت‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک آبادان ابراز امیدواری کرد: برقراری پرواز کارگو از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان می‌تواند بازتاب خوبی برای صادر کنندگان داشته باشد و این منطقه را به عنوان پایلوت بارهای هوایی معرفی کند.

به گزارش خبرنگار بازار، این رسانه از سال گذشته پیگیری‌های فراوانی را در خصوص ضرورت برقراری پرواز کارگو در فرودگاه بین‌المللی آبادان از طریق گفتگو با فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران، صنعتگران، اتاق‌های بازرگانی و مسئولان مرتبط انجام داد.

کد خبر: ۱۰۸٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha