۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
سطح روابط اقتصادی ایران و ازبکستان متناسب با روابط سیاسی ارتقا یابد
رییس جمهور:

سطح روابط اقتصادی ایران و ازبکستان متناسب با روابط سیاسی ارتقا یابد

رییس جمهور در دیدار با رییس جمهور ازبکستان، گفت: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌ها و مشارکت بخش خصوصی در گسترش روابط و تعاملات اقتصادی دو کشور کمک می‌کند.

به گزارش بازار، دیدار امروز شوکت میرضیایف رییس جمهوری ازبکستان و آیت الله سید ابراهیم رییسی، ریییس جمهوری ایران در حاشیه نشست شانگهای در دوشنبه پایتخت ازبکستان انجام شد.

رییسی در این دیدار با تبریک فرارسیدن سی‌امین سالگرد استقلال ازبکستان گفت: فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌ها و مشارکت فعالان بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در گسترش روابط و تعاملات اقتصادی دو کشور ایفا کند.

رییس‌جمهوری با تبریک ریاست ازبکستان بر دوره آتی سازمان همکاری شانگهای خطاب به همتای ازبک خود اظهار داشت: معتقدم نگاه مثبت و سازنده جنابعالی می‌تواند برای منطقه و کشورهای عضو سازمان شانگهای برکات و ثمرات زیادی به همراه داشته باشد.

رییس دولت سیزدهم در ادامه سخنان خود در این دیدار با تاکید بر اینکه تحریم ها مانع پیشرفت ایران نبوده و نیست، گفت: در عین حال به دنبال رفع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی هستیم.

رییسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از تشکیل دولتی فراگیر و با مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در افغانستان که به استقرار صلح و ثبات در این کشور منتج شود، حمایت می‌کند.
سوابق تمدنی ازبکستان و ایران نقش بسزایی در گسترش روابط دو کشور دارد

شوکت میرزایف رییس جمهور ازبکستان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از دیدار با رییس جمهور کشورمان به تجارب و سوابق آیت‌الله رییسی در دوره ریاست بر قوه قضاییه و مبارزه موثر با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: بسیار خرسند خواهیم شد که از تجارب شما در این زمینه استفاده کنیم.

رییس جمهور ازبکستان با بیان اینکه دو کشور در عرصه روابط سیاسی حسن تفاهم دارند، خاطرنشان کرد: سوابق تمدنی و تاریخی مشترک دو کشور می‌تواند نقش مهمی در تسهیل گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی فیمابین و ارتقای سطح همکاری‌های فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و ازبکستان داشته باشد.

وی گفت: ازبکستان به دنبال یک نقشه راه عملیاتی برای گسترش روابط اقتصادی با ایران به ویژه در عرصه حمل و نقل و هر چه فعال تر کردن کریدور ارتباطی شمال-جنوب با محوریت بندر چابهار است.  

کد خبر: ۱۰۸٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha